۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۲۵
کد خبر: 82644672
T T
۰ نفر
جدول وضعيت شكايت مردم از كم فروشي اپراتورها در سال 95 اعلام شد

تهران- ايرنا- سرپرست سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، جدول تعداد شكايات درج شده در سامانه 195 به تفكيك اپراتورهاي همراه و ثابت در خصوص كم فروشي اينترنت در سال 95 را اعلام كرد.

به گزارش ايرنا از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، حسين فلاح جوشقاني روز شنبه گفت: حدود 3/9 درصد از مجموع شكايت‌هاي ثبت شده در سامانه 195 در سال 95 در حوزه تلفن همراه و 8/7 درصد در حوزه ثابت و به طور ميانگين در هر دو حوزه حدود 7 درصد مربوط به ارائه خدمات اينترنت بوده و در چهار بخش تحويل ترافيك كمتر از مقدار فروخته شده، تحويل سرعت كمتر از قرارداد، گرانفروشي و تعرفه خدمات در اين سامانه ثبت شده است.
وي با اشاره به اينكه تمامي شكايات ثبت شده در سامانه به صورت دقيق بررسي و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اينكه 7 درصد از شكايت‌هاي ثبت شده مربوط به كم‌فروشي در خدمات اينترنت است با اين حال اين تعداد شكايات نيز زياد و حائز اهميت بوده و بايد در كنار نظارت جدي رگولاتوري، اطلاع‌رساني كافي درباره استفاده از خدمات اين حوزه و روشهاي جلوگيري از سوء استفاده‌هاي احتمالي، از سوي اپراتورها به مردم ارائه شود.
فلاح جوشقاني تصريح كرد: ساماندهي وضعيت فروش بسته‌هاي اينترنتي و كم‌فروشي خدمات، تدوين نظام تعرفه‌اي مناسب براي خدمات ثابت، تدوين ضوابط لازم براي حمايت از OTTها و اپليكيشن‌ها و ساماندهي دكل‌ها از اولويت‌هاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است كه در دستور كار رگولاتوري نيز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوري از ارائه آمار شكايات مربوط به 5 ماهه سال 96 در روزهاي آتي خبر داد.
جدول تعداد شكايات درج شده در سامانه 195 به تفكيك اپراتورهائي كه بيش از 20 شكايت در مورد كم فروشي در خدمات اينترنت داشته‌اند در قالب تصاويري به اين خبر الصاق شده است.
شبك**1983**3404**دريافت كننده: مرتضي رنجبران**انتشار: محسن اسماعيلي