۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴
کد خبر: 82647136
T T
۰ نفر
افتتاح 34 واحد مسكن مددجويي و بهزيستي در بندرانزلي

انزلي-ايرنا-همزمان با پنجمين روز از هفته دولت ، 34 واحد مسكن مددجويي كميته امداد امام خميني(ره) و مسكن معلولان بهزيستي در شهرستان بندر انزلي به بهره برداري رسيد.

رييس كميته امداد شهرستان بندرانزلي روز دوشنبه در حاشيه افتتاح پروژه هاي عمران روستايي به خبرنگار ايرنا گفت: 18 واحد مسكن مددجويي در روستاها و سه واحد از اين مسكن در شهر با اعتباري افزون بر شش ميليارد و 865 ميليون ريال به بهره برداري رسيده است .
حسن كاوش افزود: سه ميليارد و 750 ميليون ريال از اين اعتبارات كمك بلاعوض كميته امداد امام خميني(ره) به مددجويان است و علاوه بر يك ميليارد و 990 ميليون ريال آورده مددجويان ، يك ميليارد و 125 ميليون ريال نيز تسهيلات بانكي است.
وي يادآور شد: همزمان با افتتاح مسكن مددجويي ، سه طرح اشتغالزايي شامل پرورش ماهي ، پرورش گاو شيري و راه اندازي سوپرماركت در روستاهاي اشپلا و آبكنار با اعتبار 800 ميليون ريال به بهره برداري رسيد كه اين طرح ها براي 6 نفر به صورت مستقيم ايجاد اشتغال كرده است.
كاوش افزود: مجموع اعتبارات پروژه هاي مسكن مددجويي و طرح هاي اشتغالزايي ، رقمي افزون بر هفت ميليارد و 665 ميليون ريال است.
رييس اداره بهزيستي شهرستان بندرانزلي نيز با اشاره به افتتاح 13 پروژه مربوط به اين اداره اظهار كرد: 12 مسكن معلولان بهزيستي و يك مركز مشاوره با اعتبار 623 ميليون تومان به بهره برداري رسيده كه53 ميليون تومان آن از منابع اعتبارات استاني است.
فرحناز غفاري فر افزود: براي هر واحد مسكوني 33 ميليون تومان تسهيلات بنياد مسكن اختصاص يافته و آورده هر كدام از مددجويان بهزيستي 24 ميليون تومان است.
هفته‌ دولت امسال با محوريت شعار تدبير و اميد براي توليد و اشتغال برگزار شد و گيلان در طول هفته دولت امسال شاهد بهره برداري از يك هزار و 174 پروژه عمراني و توليدي بزرگ و كوچك با اعتباري بالغ بر يك هزار و 226 ميليارد تومان است.
در هفته دولت امسال در شهرستان بندرانزلي نيز 141 پروژه عمران و طرح هاي اقتصادي با اعتباري افزون بر 630 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
بندرانزلي با دو بخش و 28 روستا در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع است.
خبرنگار: رضا اكبري **انتشار دهنده: بابايي
7471 /6030