۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82650760
T T
۰ نفر
اگزیم بانك كره جنوبی با پاسارگاد و سامان ایران قرارداد تامین مالی امضا كرد

تهران - ایرنا - بانك پاسارگاد اعلام كرد: قرارداد تامین مالی بلندمدت با «اگزیم بانك» كره ‌جنوبی منعقد شده است. این قرارداد در راستای اشتغالزایی و كمك به پیشرفت اقتصاد كشور امضا شده است.

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای بانك پاسارگاد، این بانك یكی از 12 بانك ایرانی است كه با امضای این قرارداد، آماده تامین منابع مالی طرح های زیرساختی شركت‌ های داخلی، در چارچوب توافق هشت میلیارد یورویی دو كشور جمهوری اسلامی ایران و كره جنوبی است.
این تفاهم در چارچوب توافق بانك‌ مركزی جمهوری اسلامی ایران با اگزیم بانك كره‌ جنوبی، تنظیم شده ‌است و در نتیجه آن بسیاری از طرح ‌های عمرانی و تولیدی راه‌اندازی خواهد شد و اثرات بسیار مثبتی بر رشد اقتصادی كشور خواهد گذاشت.
بانك‌ پاسارگاد علاوه بر عملیات بانكداری، در حوزه خدمات ارزی از جمله گشایش انواع اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌ دار، حوالجات ارزی، خرید و فروش و افتتاح حساب‌ های ارزی و همچنین صدور انواع ضمانتنامه ‌های ارزی و خدمات مربوط به صادرات كالا فعالیت می كند.
در سال های اخیر، اقتصاد مقاومتی به یكی از كلیدی‌ ترین مفاهیم در ادبیات اقتصادی و سیاسی كشور تبدیل شده است. اقتصاد مقاومتی محورهایی چون رفع وابستگی به خارج، خودكفایی و عدم آسیب‌پذیری در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمنان را شامل می‌ شود كه در سال‌ های گذشته محورها و اهداف و كاركردهای آن به خوبی تبیین شده است، اما تحقق این شعار و مطالبه مهم نیازمند همكاری و تعامل بخش‌های مختلف حاكمیتی و اركان سه گانه كشور است.

** قرارداد همكاری بانك سامان و اگزیم بانك كره به امضا رسید
قرارداد تامین مالی بلندمدت بانك سامان و اگزیم بانك كره جنوبی (K-EximBank) در شهر سئول به امضای 2 طرف رسید.
به گزارش روابط عمومی بانك سامان، با امضای این قرارداد بانك سامان در چارچوب توافق هشت میلیارد یورویی جمهوری اسلامی ایران و كره جنوبی برای تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی شركت‌های داخلی آمادگی دارد.
بانك سامان یكی دیگر از ۱۲ بانك ایرانی است كه در چارچوب توافق بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران با اگزیم بانك كره جنوبی، موفق به امضای قرارداد شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام**9132*1961*تنظیم: فرزانه سلامت بخش**انتشار:علی خورسندی