۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82650805
T T
۰ نفر
شهدا چراغ راه بشريت و باعث افتخار و عزت انقلاب هستند

كرمانشاه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه از شهدا به عنوان چراغ راه بشريت و مايه عزت و افتخار انقلاب ياد و بر ادامه راهشان تاكيد كرد.

آيت الله مصطفي علما روز پنجشنبه در حاشيه مراسم تشييع پيكر 34 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اگر امروز انقلاب اسلامي در اوج اقتدار و عزت قرار دارد به خاطر جانفشاني و از خودگذشتگي شهداي عزيز انقلاب و دفاع مقدس است.
وي ادامه داد: در روزگاري كه انقلاب اسلامي تازه به پيروزي رسيده و از لحاظ قدرت و تجهيزات دفاعي شرايط مطلوبي نداشت دشمنان كشور همپيمان شدند تا انقلاب نوپاي ايران را ساقط كنند.
آيت الله علما افزود: در چنين شرايطي بود كه شهداي عزيز كه عمدتا نيز در سنين ابتدايي جواني قرار داشتند به فرمان امام راحل (ره) لبيك گفته و به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شتافتند.
نماينده ولي فقيه در استان گفت: شهدا با خدا معامله كردند و بدون شك هر انساني با خدا معامله كند چيزي جز پيروزي و عاقبت بخيري نصيبش نمي شود.
وي تصريح كرد: شهدا راه سعادت و عزتمندي را به ما نشان دادند و حضور پرشور مردم در مراسم تشييع پيكر اين شهداي والامقام نشان مي دهد كه آن ها پيام شهيدان را درك كرده و دنباله رو راه آنان هستند.
آيت الله علما خاطرنشان كرد: امروز شهر كرمانشاه معطر به حضور شهداي عزيزي شد كه جان پاك خود را در راه اسلام و قرآن فدا كردند.
وي در پايان با قدرداني از حضور پرشور مردم در مراسم تشييع پيكر شهدا گفت: اين حضور درس هاي زيادي براي دشمنان و بدخواهان انقلاب و اسلام دارد و به آن ها مي فهماند كه مردم با تمام وجود ادامه دهنده راه شهدا در راستاي دفاع از ارزش هاي انقلاب هستند.
مراسم تشييع پيكر مطهر 34 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز (9 شهريور) از ميدان آيت الله كاشاني به سمت مسجد جامع كرمانشاه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده هاي شهدا برگزار شد.
پيكر مطهر شهداي گمنام دوران دفاع مقدس كه به تازگي در مناطق نفت شهر، سومار و قصرشيرين استان كرمانشاه تفحص شده اند، براي شناسايي و تحويل به خانواده هايشان به تهران فرستاده شدند.
استان كرمانشاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن حدود 10 هزار شهيد را تقديم اسلام و انقلاب كرده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي