۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۲
کد خبر: 82651330
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد: عيد قربان اوج بندگي و تسليم در برابر اراده الهي است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: عيد سعيد قربان از بزرگترين اعياد در ميان مسلمانان است و اوج بندگي و تسليم در برابر اراده الهي است .

آيت الله محمد رضا ناصري يزدي در خطبه هاي امروز نماز عيد قربان در يزد با تبريك آن به ملت ايران و امت اسلام افزود: عيد قربان عيد بزرگ بندگي و عبوديت و عمل به وظايف ديني در مقابل خواست حضرت حق است .
وي ادامه داد: مسلمان واقعي همواره رضايت و فرامين حضرت حق را بر هر چيزي ترجيح مي دهد و با اخلاص كامل براي اجرايي شدن دستور خداوندمنان وظايف شرعي خود را با تمام وجود در طول زندگي انجام مي دهد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد به اهميت اخلاص در عمل و كسب رضايت الهي بر تمام مسائل مختلف به عنوان يك وظيفه بزرگ اشاره كرد و گفت: اگر انسان از لحظه هاي زندگي خود به نحو شايسته اي استفاده نكند در عمل عمر خود را ضايع كرده است .
ناصري گفت: خوشا به سعادت انسان هاي مومني كه همواره براي خدمت به ديگران در كار و فعاليت هستند و با اخلاص در عمل براي كسب رضايت حضرت حق وظايف خود را درست انجام مي دهند.
امام جمعه يزد به توصيه هاي مقام معظم رهبري خطاب به دولت جديد اشاره كرد و از آنها خواست در طول تصدي مسئوليت هايي كه بر عهده دارند با تمام وجود براي تحقق آنها جدي اقدام كنند.
ناصري گفت: توجه به روحيه انقلابي ، مديريت جهادي ، اقتصاد مقاومتي ، بهره گيري از نخبگان و دلسوزان جامعه ، توجه به جوانان و افراد مومن در سايه وحدت بيشتر به مردم خدمت كنند.
امام جمعه يزد تصريح كرد: داشتن ارتباط صميمي و هميشگي با مردم ، اخلاص در كارها ، تقويت روحيه گذشت و فداكاري و همچنين روحيه انقلابي و جهادي بايد مدنظر نيروهاي دلسوز نظام و دولت باشد.
ناصري براي حاجيان سرزمين وحي در انجام وظايف ديني و انقلابي آرزوي موفقيت كرد و ياد و خاطره شهيدان والامقام انقلاب اسلامي را گرامي داشت و بر فرهنگ سازي ديني و اسلامي در جامعه تاكيد كرد.
وي همچنين به مناسبت هاي شمسي و قمري اشاره كرد و بر لزوم پاسداشت ايام هاي مختلف سال و بيان آنها براي مردم و نسل جوان توسط متوليان فرهنگي و تبليغي يادآور شد.
نمازعيد سعيد قربان در يزد با حضور گسترده آحاد مردم ولايتمدار در مسجد ملا اسماعيل و در ساير مناطق به امامت ائمه جمعه شهرها در مصلي هاي نمازجمعه برگزار شد.
7536* 2047* خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار - عباسقلي اشكورجيري