۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82652181
T T
۰ نفر
آماده سازي بستر اينترنت پرسرعت در بيش از هزار روستاي آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- سرپرست اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات آذربايجان غربي گفت: جهت خدمات رساني مناسب و تحقق دولت الكترونيك در دولت تدبير و اميد 50 دستگاه خودپرداز در روستاهاي اين استان نصب و بستر اينترنت در يكهزار و 198 روستاي اين استان فراهم شده است.

قاسم جليلي نژاد روز شنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز آذربايجان غربي با اشاره به فعاليت 530 دفتر ICT در مناطق روستايي اين استان، افزود: توسعه زيرساخت هاي ارتباطي جهت بهرمندي يكهزار و 305 روستاي استان از اينترنت پرسرعت نيز تا پايان سال جاري در دستور كار قرار دارد.
وي اظهار كرد: زيرساخت هاي ارتباطي و اينترنتي ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جهت توسعه دولت الكترونيك و ايجاد تسهيلات ارتباطي براي مردم مناطق محروم است.
به گفته وي ايجاد اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات، رسيدگي به مطالبه هاي مردم، شناسايي نيازها و مشكلات در جامعه از اهم سياست هاي اين اداره كل است.
جليل نژاد با اشاره به راه اندازي شبكه ملي اطلاعات و برقراي دولت الكترونيك گفت: دولت الكترونيك مي تواند در بحث كاهش هزينه هاي مردم، كاهش تصادف ها، كاهش آلودگي هوا و از همه مهمتر كاهش فساد اداري تاثير قابل توجهي داشته باشد.
وي تامين زيرساخت هاي لازم جهت راه اندازي شبكه ملي اطلاعات در آذربايجان غربي را يادآور شد و افزود: توسعه بستر زيرساخت هاي شبكه ملي اطلاعات و تكميل آن در جهت ارائه خدمات دولتي به روستائيان در آخرين حلقه از اين شبكه يعني دفاتر ICT روستايي به صورت جدي پيگيري مي شود.
به گزارش ايرنا در سال 1390 با تصويب مجلس شوراي اسلامي و ابلاغ معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهوري ساختار وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات در استان ها تغيير كرد و ادارات كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ها به عنوان نماينده تام الاختيار وزير و ناظر بر زير مجموعه هاي پست، پست بانك و شركت ارتباطات زير ساخت (بخش دولتي) و شركت هاي خصوصي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات تاسيس شد.
تمامي وظايف سازمان هاي وابسته به وزارت از قبيل سازمان تنظيم مقررات، سازمان فناوري اطلاعات و غيره از طريق اين ادارات كل در استان ها پيگيري مي شود و در همين راستا وظايف اين ادارات كل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات در چهار بعد نظارت امنيتي و حفاظتي، نظارت مديريتي، نظارت برنامه اي و نظارت مقرراتي تعريف شده است.
ادارات كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان به عنوان نماينده عالي بخش حاكميت با هدف ايجاد هماهنگي در اجراي برنامه ها و سياست هاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات بين كليه واحدهاي تابعه در استان تشكيل و مديران كل استاني به عنوان نماينده ارشد وزارت متبوع وظيفه پاسخگويي به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي