۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82652225
T T
۰ نفر
ايجاد هيات امناي خيران حوزه‌هاي علميه خواهران در كشور امسال كامل مي‌شود

سمنان- ايرنا- مدير عامل جامعه خيران حوزه علميه خواهران كشور گفت: تا پايان سال 96 مجمع هيات امناي خيران در تمام حوزه‌هاي علميه خواهران در استان‌هاي كشور ايجاد شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر فاضلي روز شنبه در اولين نشست تاسيس جامعه خيران حوزه علميه استان سمنان در سالن جلسات مديريت بحران استانداري با اشاره به آغاز طرح تشكيل هيات امناي خيران حوزه عليمه خواهران از سال 1394، گفت: تا كنون در 14 استان مجمع خيران تشكيل شده، سمنان پانزدهمين استان كشور در اين زمينه است و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان شهريور در 20 استان و تا پايان امسال در تمام استان هاي كشور مجمع هيات امناي حوزه علميه خواهران تشكيل شود.
وي با بيان اين كه نيمي از جامعه كشوري را زنان تشكيل مي دهند، تصريح كرد: بايد براي جامعه زنان كه قشر تاثيرگذار جامعه هم هستند در زمينه فرهنگي ، آموزشي ، تعليم و تربيت برنامه ريزي شود و اين مهم به وسيله حوزه علميه خواهران به خوبي ميسر مي شود.
فاضلي با تاكيد به مشاركت خيران در پشتيباني از حوزه علميه خواهران اضافه كرد: مشاركت خيران مي‌تواند در مسايلي مانند تاسيس ،احداث، تعمير ، نگهداري، توسعه و هزينه جاري مدارس، فراهم كردن تشكيلات در امر ازدواج ،مسكن و بهبود بيماري براي دانش آموختگان هزينه شود.
مدير عامل جامعه خيران حوزه علميه خواهران كشور با بيان اين كه از تاسيس حوزه علميه خواهران 20سال مي گذرد، ابراز اميدواري كرد: در كشور 500 حوزه علميه خواهران با 80 هزار دانشجو طلبه و 50 هزار دانش‌آموخته وجود دارد.
استاندار سمنان هم از اين گردهمايي گفت: خيران با مشاركت در اين كار خداپسندانه مي توانند از آثار و بركات معنوي آن بهره مند شوند.
محمد رضا خباز با بيان اين كه بالغ بر 60 درصد جمعيت استان سمنان را زنان تشكيل مي دهند، تصريح كرد: در امر تعليم و تربيت نقش حوزه علميه خواهران به مراتب بيشتر از حوزه علميه برادران است.
مدير حوزه علميه خواهران استان سمنان هم در اين گردهمايي با اشاره به اينكه شاخص كاميابي كشور 106 است كه اين شاخص خوبي براي كشور ما نيست و بايد تلاش كنيم شاخص كاميابي كشور را ارتقا بخشيم، افزود : يكي از راه هاي افزايش شاخص كاميابي و كاهش ناهنجاري هاي جامعه سرمايه گذاري و تلاش براي حضور پررنگ دين در جامعه است كه مي توان اين كار را با حضور طلبه در جامعه براي راهنمايي جوانان انجام داد.
حجت الاسلام و المسلمين عليرضا صابريان با اشاره به اين كه در استان سمنان 11 مدرسه علميه خواهران براي تربيت طلبه فعال است، تصريح كرد :ضروري است جمعي از خيران كار پشتيباني حوزه علميه خواهران را برعهده بگيرد تا بتوانيم بهتر خدمت كنيم و جامعه اي پويا تر براي مديريت آسيب هاي اجتماعي داشته باشيم.
در بخشي ديگر از اين گردهمايي رابط واحد امنا و خيران حوزه علميه خواهران با بيان اين كه در استان بيش از110هزار دانشجو و120 هزار دانش آموز وجود دارد و نسبت دانشجو به جمعيت در استان سه برابر استاندارد كشوري است، گفت: اين آمار نشان مي دهد نياز به حوزه علميه خواهران بيش از گذشته احساس مي شود تا بتوانيم ناهنجاري و آسيب هاي اجتماعي در نوجوانان را مديريت كنيم.
حسن سعدالدين تصريح كرد: براي توسعه و اثربخشي بهتر بايد در جهت مشاركت مردمي قدم برداريم و خيران حضور پررنگ داشته باشند.
در پايان اين گردهمايي با حضور سيد عباس دانايي فرماندار و جمعي از مسوولان و خيران سمنان، با راي گيري، رييس، بازرس و هيات مديره جامعه خيران حوزه علميه خواهران انتخاب شدند.
به گزارش ايرنا، در استان سمنان 2هزار طلبه بالغ بر 70 درصد در سطح 2 معادل مقطع كارشناسي و حدود 30 درصد در سطح سه معادل مقطع كارشناسي ارشد در واحدهاي خواهران مشغول تحصيل هستند.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملكي ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN