۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۲
کد خبر: 82656319
T T
۰ نفر

اجرای طرح تعاون روستا در 136 روستای خراسان رضوی

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۲
کد خبر: 82656319
اجرای طرح تعاون روستا در 136 روستای خراسان رضوی

سبزوار- ایرنا- مدیر تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام كرد: طرح تعاون روستا با هدف اشتغالزایی در 46 روستای استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، عباس ركنی سه شنبه شب در همایش تعاونگران برتر سبزوار با اشاره به اینكه طرح تعاون روستا از اولویت های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی است، افزود: سهم خراسان رضوی از ایجاد هزار و 947 تعاون روستای كشور، 136 مورد است.
وی ادامه داد: هم اكنون 162 روستا بر اساس ظرفیت ها شناسایی شده و در هر شهرستان كمیته هایی با هماهنگی فرمانداران برای طرح تعاون روستا تشكیل شده است.
ركنی گفت: طرح تعاون روستا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر حمایت از تولید، اشتغال و استفاده از ظرفیت های روستاییان در قالب مشاركت گروهی شكل می گیرد.
وی با اشاره به نقش تعاونی ها در تحقق عدالت اجتماعی گفت: تعاونگران با جمع آوری سرمایه های اندك مردم و مدیریت و ساماندهی این سرمایه ها، نقشی اساسی در چرخه اقتصادی ایفا می كنند.
مدیر تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از ابتدای امسال با ثبت 152 شركت تعاونی رتبه نخست كشور را از آن خود كرده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد كشور در برنامه پنجم تنها به میزان 6 درصد محقق شد كه مهمترین علت آن نگرش منفی مدیران به اهداف تعاونی ها است.
حسین مقصودی افزود: در برنامه ششم توسعه بار دیگر سهم تعاونی ها در اقتصاد كشور 25 درصد پیشنهاد شده كه مجلس با همكاری دولت برای تحقق آن تلاش می كنند.
وی ادامه داد: تقویت تعاونی ها راهكار پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و رونق اشتغال در مناطق مختلف كشور بویژه نواحی روستایی است.
دیگر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فرهنگ تعاون در كشور هنوز جا نیفتاده و اغلب تعاونی ها صوری هستند.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: یكی از اهداف سیاست های اصل 44 قانون اساسی افزایش سهم تعاون در اقتصاد كشور است كه این موضوع در برنامه پنجم توسعه محقق نشد.
وی ادامه داد: شهرستان سبزوار در زمینه پسته، گلخانه، مرغداری و خشكبار ظرفیت های مناسبی دارد كه با تشكیل شركت های تعاونی ها، می تواند به قطب تولیدی و بازرگانی منطقه تبدیل شود.
رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز گفت: از ابتدای امسال 6 شركت تعاونی با 68 عضو در زمینه های مختلف در این شهرستان تشكیل شده و برای 82 نفر شغل ایجاد شده است.
عقیل مختاری افزود: از مجموع 945 شركت تعاونی این شهرستان، 731 تعاونی فعال است كه با 40 هزار عضو برای 11هزارو 930 نفر اشتغال ایجاد كرده اند.
در این همایش از 40 تعاونگر نمونه شهرستان سبزوار قدردانی شد.
سبزوار در 230 كیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132