۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82657030
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: مشكلات پيش روي ساخت فرودگاه چابهار برطرف شده است

چابهار- ايرنا - نماينده مردم چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند در مجلس شوراي اسلامي گفت: مشكلات پيش روي ساخت فرودگاه بين المللي اين شهرستان برطرف شده و بزودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.

عبدالغفور ايران نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: براي ساخت فرودگاه بين المللي چابهار با مشكلاتي از جمله جانمايي و خانه هاي مسكوني واقع در محدوده اين فرودگاه رو به رو بوديم كه هم اينك تمام اين مشكلات برطرف شده است.
وي بيان كرد: مقرر شد خانه هاي مسكوني كه در محدوده فرودگاه بين المللي چابهار قرار دارند جابه جا شوند.
وي افزود: ساخت فرودگاه بين المللي چابهار بر اساس چشم انداز طرح توسعه سواحل مكران يكي از ضرورت هاي اجتناب نا پذير اين منطقه است.
وي گفت: فرودگاه كنارك فاصله حدود 40 كيلومتري با چابهار دارد و اين امر سبب تحميل هزينه هايي براي سرمايه گذاران، تجار و فعالان اقتصادي داخلي و خارجي براي سفر به اين شهر شده است.
نماينده مردم چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين فرودگاه در زميني به مساحت 2 هزار و 800 هكتار ساخته مي شود.
ايران نژاد افزود: ساخت اين فرودگاه سبب مي شود تا سرمايه گذاران و گردشگران بيشتري به چابهار سفر كنند.
وي همچنين تسريع در ساخت 200 كيلومتر بزرگراه در محدوده ورودي هاي شهر چابهار و كنارك را خواستار شد و خاطر نشان كرد: دوبانده كردن راه ترانزيتي چابهار- نيكشهر- ايرانشهر، تكميل جاده ترانزيتي كنارك - جاسك و دوبانده شدن مسير چابهار- سرباز از ضرورت هاي اين منطفه است.
وي افزود: شهرستان هاي چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند از نظر فضاهاي آموزشي، آب، آموزش عالي، امكانات بهداشتي و درماني، راه و طرح هادي با مشكلات زيادي رو به رو است.
به گزارش ايرنا شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم كريمي نژاد**انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan