ایجاد 50 هزار فرصت شغلی با تسهیلات بانك توسعه تعاون / پرداخت سه هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی گندم

مشهد- ایرنا- مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانك توسعه تعاون كشور گفت: از ابتدای سال گذشته تا كنون 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی شعب این بانك پرداخت شده كه طی آن 50 هزار فرصت شغلی جدید در كشور ایجاد شده است.

حمیدرضا البرزی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در مشهد افزود: مشاغل ایجاد شده اغلب در بخش های صنعت، كشاورزی و خدمات بوده است.
وی اظهار كرد: در راستای حفظ اشتغال موجود و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید، 14 قرارداد به ارزش هفت هزار و 500 میلیارد ریال در بخش های تولیدی منعقد شده است.
وی با بیان اینكه در زمینه اشتغال پایدار 15 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است گفت: این تسهیلات با سود اندك و هدف توسعه و افزایش ظرفیت های اشتغال در اختیار روستائیان قرار گرفته است.
البرزی با اشاره به تسهیلات تكلیفی بانك مركزی برای بانك توسعه تعاون در سال جاری افزود: این تسهیلات در بخش كمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، ازدواج و خرید تضمینی گندم كشاورزان است كه تاكنون موفق به پرداخت 70 درصد این تسهیلات به میزان 900 میلیارد ریال شده ایم.
وی اظهار كرد: برای خرید تضمینی گندم سه هزار میلیارد ریال پرداخت شده و با اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج نیز تمام متقاضیان این وام در این بانك تعیین تكلیف شده اند.
وی در باره عملكرد شعب استانی بانك توسعه تعاون گفت: نسبت مطالبات غیرجاری در تسهیلات پرداختی در برخی استان ‌ها شاخص بوده و سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی بهترین عملكرد در میان 31 استان كشور را داشته ‌اند.
مدیر امور شعب بانك توسعه تعاون استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با هدف افزایش توان اقتصادی بخش تعاون، بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به بخش صنعت، معدن و كشاورزی بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد افزایش داشته است.
احمد محمدی افزود: هدف این بانك، تخصیص منابع و كمك به تامین سرمایه كارآفرینان و افراد جویای كار است كه به منظور اشتغال جدید در تحقق توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی گام برمی دارند.
وی اظهار كرد: آن دسته از بدهكاران به این بانك كه نسبت به تسویه غیر جاری خود اقدام كنند از بخشودگی كامل جرایم تاخیر برخوردار می شوند و تمام بدهكاران كه نسبت به تعیین تكلیف بدهی خود اقدام كنند از مساعدت تسویه بدهی برخوردار خواهند شد.
وی گفت: بانك توسعه تعاون در تمام زمینه های ارزی فعال است بطوری كه از ابتدای امسال تاكنون بیش از 28 میلیون دلار اعتبارات اسنادی خارجی گشایش نموده و بیش از پنج میلیون دلار حواله ارزی صادر كرده كه تمام آن در بخش صنعت و معدن و در راستای تولید و اشتغال بوده است.
بانك توسعه تعاون در اجرای اصل 44 قانون اساسی 15 مرداد سال 1388با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد ریال تشكیل شد.
این بانك هم اكنون 400 شعبه در كشور دارد كه 18 شعبه آن در استان خراسان رضوی مستقر است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم