۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82658637
T T
۰ نفر
بازديد استاندار گيلان از مناطق آبگرفته شهرستان هاي لنگرود و لاهيجان

رشت - ايرنا - استاندار گيلان پيش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در شهرستان هاي لنگرود و لاهيجان، از مناطقي كه بر اثر بارش شديد باران دچار آبگرفتگي شده بودند، بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدعلي نجفي با حضور در شهرستان هاي لنگرود و لاهيجان، ضمن بازديد از مناطقي كه بر اثر بارش شديد باران از بامداد امروز، دچار آبگرفتگي شديد شده بودند، در جريان خدمات رساني به مردم ، رفع مشكلات ناشي از آبگرفتگي و نحوه كمك رساني به مسافران و شهروندان قرار گرفت.
طبق اعلام اداره كل هواشناسي گيلان، بيشترين بارندگي هاي بامداد امروز در استان به ترتيب شامل لاهيجان با 264 ميليمتر، چاف لنگرود با 222 ميليمتر و رودسر با 178 ميليمتر بوده است.
اداره كل هواشناسي گيلان روز گذشته با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه با شمالي شدن جريانات، شرايط براي بارندگي و وزش باد (گاهي شديد) ، كاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم مي شود و بر اين اساس، آسمان استان طي امروز (جمعه) ابري و مه آلود، بارندگي و وزش باد (بعضي نقاط شديد) ، رعد و برق، كاهش دما، عصر و شب كاهش ناپايداري خواهد بود.
استاندار گيلان روز گذشته در جلسه شوراي برنامه ريزي استان در رشت، تاكيد كرد كه با توجه به پيش بيني احتمال آبگرفتگي و سيلاب طي روزهاي آينده، همه اعضاي ستاد مديريت بحران آماده باش باشند.
ماني علي اصغري رئيس اداره عمليات جمعيت هلال احمر گيلان نيز به ايرنا گفت كه در پي بارش شديد باران، به 120 خانوار مسافر در لاهيجان امدادرساني شده و پس از اسكان اضطراري آنها در ورزشگاه اصلي شهرستان ، به اين تعداد خانوارها پتو، خرما، نان و آب معدني داده شده است.
وي اضافه كرد كه در پي بارش شديد باران، مسافران شهرستان هاي رودسر و لنگرود از سوي اين جمعيت در مساجد و امام زادگان اسكان يافته اند.
شهرستان هاي لنگرود و لاهيجان به ترتيب در 60 و 40 كيلومتري شرق مركز استان گيلان قرار دارند.
7294/2007