۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۳۳
کد خبر: 82659013
T T
۰ نفر
اولين جشنواره بين‌المللي اقوام و عشاير در شهرستان گرمسار آغاز شد

سمنان- ايرنا- اولين جشنواره بين المللي فرهنگي و ورزشي اقوام و عشاير همراه با برگزاري بازي‌هاي بومي و محلي و آيين‌هاي سنتي و شناخت فرهنگ اقوام مختلف روز جمعه در مجتمع كارخانه پنبه گرمسار در استان سمنان با حضور مسوولان كشوري و استاني آغاز شد.

مديركل ورزش و جوانان استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ايرنا، شناسايي فرهنگ اقوام و ايجاد نشاط و شادابي را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد و افزود: در اين جشنواره 15 استان كشور و كشورهاي گرجستان و عراق با فرهنگ‌هاي نزديك به هم دعوت شده‌اند كه نشان دهنده وحدت و همگرايي در كشور و منطقه است.
فرزاد فتاحي گفت: در سال جاري با دعوت از كشورهاي عراق و گرجستان اين آيين به صورت بين المللي در شهرستان گرمسار استان سمنان در حال برگزاريست.
وي اظهار داشت: همايش اقوام و عشاير ايران در چهارسال متوالي در سمنان برگزار شد كه مبين توجه مسوولان اين استان به حوزه فرهنگ و توجه به مسايل بومي و محلي است.
وي با بيان اينكه برگزاري اين‌گونه آيين تاثيري زيادي بر روي روحيه مردم دارد و نشاط و شادابي در جامعه را دوچندان مي كند، يادآور شد: بازي هاي بومي و محلي مي تواند جايگزين خوبي براي بازي ها و ورزش هاي پرهزينه باشد، چرا كه با كم‌ترين هزينه نشاطي وصف ناشدني در جامعه ايجاد كرد.
مديركل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: بازي هاي بومي و محلي با برگزاري اين دست همايش ها در بين مردم بيشتر ترويج مي يابد و كودكان و نوجوانان با فرهنگ غني ديارشان شناخت كافي به دست مي آورند.
به گزارش ايرنا، در اين جشنواره كرمعلي قندالي رئيس سازمان امور عشايري، و مسوولاني از استان سمنان و شهرستان گرمسار حضور دارند، در سال 95 هم جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران با حضور 15 استان كشور به ميزباني گرمسار در استان سمنان برگزار شد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.