۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 82659782
T T
۰ نفر
روزانه 15 عاقد در حرم مطهر رضوي خطبه عقد زوجين را جاري مي كنند

مشهد- ايرنا- معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: روزانه 15 عاقد در كشيك هاي هشت گانه از سوي اين معاونت ساماندهي شده و خطبه عقد دائم زوجين را در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) جاري مي كنند.

حجت الاسلام سيد جلال حسيني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس رسم ديرينه در مشهد خطبه عقد زوجين در حرم مطهر رضوي و در بخش بالاي سر حضرت خوانده مي شود و 99 درصد زوجين در اين شهر براي خواندن خطبه عقد به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف مي شوند.
وي اظهار كرد: به همين منظور رواقي با عنوان رواق شيخ طوسي در حرم مطهر رضوي براي عقد زوجين در نظر گرفته شده و روحانيون عاقد از ساعت 6 تا 23، عقد شرعي دائم را براي زوجين پس از احراز هويت و با حضور والدين يا يكي از وابستگان نزديك آنها جاري مي كنند.
وي گفت: زوجين پس از ثبت ازدواج خود مي توانند با در دست داشتن شناسنامه به مركز بانوان و امور خانواده آستان قدس رضوي در مقبره پير پالان دوز مراجعه و نسبت به ثبت نام در كلاس هاي آموزشي و مشاوره اي شامل احكام زناشويي، مشاوره ديني، مشاوره تخصصي، مسائل مرتبط با حين عقد و بعد از عقد شركت كنند.
حجت الاسلام حسيني افزود: دوره آموزشي براي زوجين جوان يك يا 2 روز و به صورت رايگان مي باشد و پس از پايان دوره، ارتباط با زوجين از طريق ارسال محصولات فرهنگي ادامه مي يابد.
وي اظهار كرد: عقد موقت و طلاق در حرم مطهر رضوي انجام نمي گيرد.
7489 / 6053 خبرنگار: ميترا عبداللهي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم