۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82660064
T T
۰ نفر
دانش آموزان كردستاني چهار مقام برتر كشوري جشنواره نوجوان سالم را از آن خود كردند

سنندج - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: دانش آموزان و فرهنگيان استان در ششمين جشنواره دانش آموزي نوجوان سالم موفق به كسب چهار مقام برتر كشوري شدند.

رشيد قرباني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در رشته ايده پردازي، دانش آموز نسار صلواتي مقام اول، در رشته فيلم سازي، هژير زندي مقام سوم و در رشته مقاله نويسي نيز سعيد صفره مقام سوم كشوري را به خود اختصاص دادند.
وي افزود: همچنين در بخش فرهنگيان نيز ناظم برومند در محور الگوها و فنون آموزش تدريس پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مقام سوم كشوري را از آن خود كرد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان ادامه داد: پيشگيري از گرايش به دخانيات، پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و پيشگيري از خشونت موضوعات اين جشنواره بود و دانش آموزان دوره متوسطه استان درهفت قالب نقاشي، فيلم كوتاه،عكس، مقاله، ايده پردازي،نرم افزار و چند رسانه اي و روزنامه ديواري با يكديگر رقابت كردند.
به گفته وي دانش آموزان و آثار برتر به مرحله كشوري راه يافتند و در اين مرحله توانستند چهار مقام كشوري را از آن خود كنند.
وي اظهار كرد: جشنواره نوجوان سالم با هدف ايجاد انگيزه در بين دانش آموزان و والدين آنها در ارتباط با پيشگيري از گرايش به رفتارهاي پرخطر و ترويج شيوه هاي زندگي سالم همه ساله در سطح استاني و كشوري برگزار مي شود.
قرباني در ادامه گفت: همچنين در مرحله كشوري هشتمين المپياد نانو، ديار محمدي دانش آموز دبيرستان فرزانگان مريوان مدال طلا و دانش آموزان رُزا رستم نژاد از دبيرستان فرزانگان 2 و مازيار افشار از دبيرستان شهيد بهشتي2 ناحيه 2سنندج نيز 2مدال برنز را به دست آوردند.
وي با بيان اينكه در طول هشت دوره گذشته براي اولين بار است كه دانش آموزان دختر استان موفق به كسب مدال شده اند، اظهار كرد: پنج دانش آموز شركت كننده ديگر نيز ديپلم افتخار هشتمين المپياد نانو را به دست آوردند.
به گفته وي در مرحله كشوري هفتمين المپياد نانو در سال 95 دانش آموزان استان كردستان با كسب 2مدال برنز رتبه دوم كشوري را به دست آوردند.
هشتمين المپياد دانش آموزي نانو با شركت بيش از 23 هزار و 500 دانش آموز از سراسر كشور برگزار شد و استان كردستان نيز با 2 هزار و 710 نفر دانش آموز در اين المپياد حضور داشت.
در سال تحصيلي گذشته 275 هزار دانش آموز كردستاني در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار كلاس درس مشغول به تحصيل بودند.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشاردهنده: عبدالله رحماني
7348/ 3020