۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82661786
T T
۰ نفر
اعزام 10هزار مبلغ ديني به مناطق مختلف كشور در ايام دهه محرم

اهواز - ايرنا - رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: در دهه محرم 10هزار مبلغ ديني از سوي اين دفتر به مناطق مختلف كشور اعزام مي شوند تا عموم مردم را به معارف اهل بيت(ع) بيشتر آشنا كنند.

حجت الاسلام احمد واعظي روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در اهواز افزود:اعزام مبلغان به صورت انفرادي و جمعي با اولويت مناطق محروم ، مرزي و روستايي كشور در مدارس ، مساجد ، بوستان ها و محل هاي خاص صورت مي گيرد.
وي گفت: در كنار تبليغ حضوري مبلغان ديني، بسته هاي تبليغي و فرهنگي از جمله كتاب ، نزم افزارهايي با محتواي ديني و متناسب با ايام حزن و اندوه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) توزيع مي شود.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه در كنار اعزام مبلغان ديني كه تعدادي از آنان از خواهران خواهند بود از ظرفيت هاي محلي براي تعميق و تبيين معارف اهل بيت(ع) استفاده مي شود افزود: در اعزام طلاب و روحانيون در ايام دهه محرم ، چند نهاد از جمله اوقاف و امور خيريه ، حوزه هاي علميه شهرستان ها و اداره هاي كل تبليغات اسلامي كار مي كنند ولي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به صورت مستقل 10هزار مبلغ به مناطق مختلف كشور اعزام خواهد كرد.
واعظي با بيان اينكه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به 2 صورت اعزام موسمي مثل دهه محرم و ايام ماه مبارك رمضان و تبليغ تخصصي در طول سال اقدام مي كند افزود: در اعزام تخصصي ، طلاب و مبلغان ديني در مساجد ، مدارس ، زندان ها ، كانون هاي اصلاح و تربيت و مراكز ترك اعتياد فعاليت فراگير و موثر فرهنگي و مذهبي دارند و در كنار آن به بسياري از شبهات و سوال ها پاسخ مي دهند.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در ادامه آشنا كردن مردم با مسايل ديني ، تبيين معارف اهل بيت(ع) و تعميق اعتقادات ديني و اخلاقي را با توجه به اشتياق مردم در ايام دهه محرم از مهمترين وظايف ديني مبلغان ديني عنوان كرد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار : كبري آقازري