۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۲:۴۹
کد خبر: 82664305
T T
۰ نفر
ايتاليا پس از يك سال و نيم تنش با مصر، سفير خود را به قاهره فرستاد

الجزيره- ايرنا- ايتاليا كه در پي كشته شدن يكي از دانشجويان اين كشور در مصر ، 20 فرودين 95 سفير خود را از قاهره فراخوانده بود، روز چهارشنبه و پس از حدود يك سال و نيم ، سفير جديدي را به قاهره فرستاد.

به گزارش ايرنا، پايگاه خبري «مصراوي » نوشت: «جامپالو كانتيني» سفير جديد ايتاليا روز چهارشنبه همراه با همسرش وارد فرودگاه بين المللي قاهره شد و مورد استقبال «اشرف منير» معاون وزير خارجه مصر و كاركنان سفارت ايتاليا در قاهره قرار گرفت.
قرار است سفير جديد ايتاليا پنجشنبه رونوشت استوار نامه خود را تحويل وزارت خارجه مصر دهد و پس از آن با «عبدالفتاح السيسي » رئيس جمهوري اين كشور ديدار مي كند تا به صورت رسمي كار خود را آغاز كند.
سفير ايتاليا در مصر در حالي روز چهارشنبه به قاهره رسيد كه خبرگزاري رويترز به نقل از منابع محلي اعلام كرد مقام هاي مصري، مانع سفر «ابراهيم متولي» وكيل خانواده رجيني دانشجوي كشته شده ايتاليايي از طريق فرودگاه قاهره شدند و بنا بر دستور مقام هاي امنيتي او را بازداشت كرده اند.گفته شده او به ايجاد يك گروه غير قانوني متهم شده است .
اواسط ماه گذشته ميلادي،«آنجلينو آلفانو» وزير خارجه ايتاليا اعلام كرد سفير كشورش را به قاهره باز مي گرداند.
ايتاليا 20 فروردين 1395 سفير خود را در مصر به منظور رايزني و در اعتراض به نبود پيشرفت در تحقيقات مربوط به قتل يك دانشجوي ايتاليايي در مصر به رم فراخواند.
اين اقدام رم دو روز پس از مذاكرات بي نتيجه بازرسان مصري و ايتاليايي در رم براي رفع تنش بين دو كشور بر سر سرنوشت 'جوليو رجني' دانشجويي ايتاليايي به قتل رسيده در مصر صورت گرفت.
رجني 26 ساله، دانشجوي ايتاليايي بود كه (پنجم بهمن 94) از سوي افراد ناشناس در مصر ربوده شد. تنها يك هفته بعد، جسد شكنجه شده وي در حاشيه جاده قاهره - اسكندريه پيدا شد.
گروه‌هاي حقوق بشري اعلام كردند كه اين جوان و محقق ايتاليايي بر اثر شكنجه نيروهاي امنيتي (مصر) كشته شده است، اتهامي كه قاهره به شدت آن را تكذيب كرده است.
خاورم **2041**3404**مترجم: سيد شاهپور حسيني**انتشار: محسن اسماعيلي