۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82664791
T T
۰ نفر
آغاز جشن عاطفه ها با شعار مهر در انتظار همدلي در استان كردستان

سنندج - ايرنا - مرحله اول جشن عاطفه ها روز پنجشنبه همزمان با سراسر كشور و با شعار مهر در انتظار همدلي با استقرار پايگاه هاي كميته امداد امام خميني(ره) در ميادين و خيابان هاي اصلي شهرهاي استان كردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هر سال و در آستانه آغاز سال تحصيلي، جشن عاطفه ها با هدف جمع آوري كمك هاي مردمي براي دانش آموزان نيازمند و بي بضاعت در سراسر كشور برگزار مي شود.
امسال اين جشن با شعار مهر در انتظار همدلي در دو مرحله برگزار مي شود تا با جمع آوري كمك ها و هداياي نقدي و غير نقدي مردم، سازمان ها و ادارات، دانش آموزان و ساير اقشار كمك هاي خود را براي توزيع ميان دانش آموزان نيازمند و محروم كشور در اختيار كميته امداد امام خميني(ره) قرار دهيم.
اين جشن ملي فرصتي براي تقسيم شادي ها است و مي توان با استفاده از اين فرصت لبخند را جايگزين اشك هاي با ارزش دانش آموزان نيازمند كرد تا با خيالي آسوده و همپاي همكلاس هاي خود اول مهر سر كلاس درس حاضر شوند.
هر سال در آغاز سال تحصيلي جديد با برگزاري اين جشن ملي، جاي جاي ايران اسلامي مملو از بوي عشق، محبت و تقسيم مهرباني ها مي شود و مردم با كمك هاي خود علاوه بر رفع نيازهاي اوليه دانش آموزان در سال تحصيلي جديد، فرهنگ انفاق و نيكوكاري را در جامعه گسترش مي دهند.
مرحله نخست جشن ملي عاطفه ها امروز همزمان با سراسر كشور در پايگاه هاي كميته امداد امام خميني (ره) در مناطق مختلف استان كردستان نيز آغاز شد و فردا اين جشن در مصلاهاي نماز جمعه و 19 مهر نيز در سطح مدارس برگزار خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در كردستان در آيين آغاز اين جشن در ميدان آزادي سنندج و در جمع خبرنگاران اظهار كرد: جشن عاطفه‌ها يك جشن ملي و ارزشي است و يك اصل مهم كه در اين جشن بايد مورد توجه قرار گيرد تعامل و همكاري است.
آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي با بيان اينكه همه ما وظيفه داريم با كمك به همنوعان خود آنان را در شادي‌هاي خود سهيم كنيم، افزود: در دين مبين اسلام همواره بر كمك به همنوع و ياري رساندن به نيازمندان تاكيد شده است.
وي با تاكيد بر حضور گسترده و پرشور مردم در اين جشن ابراز اميدواري كرد، مردم خير و نيكوكار استان كردستان همچون گذشته در اين جشن خيرخواهانه مشاركت داشته باشند.
ماموستا خدايي امام جمعه سنندج نيز در اين آيين گفت: در دين مبين اسلام بر كمك به افراد بي بضاعت جامعه به صورت مكرر تاكيد شده و افراد متكمن جامعه وظيفه دارند به همنوعان نيازمند خود كمك كنند.

**پيش بيني جمع آوري 13 ميليارد ريال كمك مردمي در جشن عاطفه ها
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان نيز گفت: جشن عاطفه ها امسال در 2 مرحله برگزار مي شود كه مرحله اول روزهاي 23 و 24 شهريور در پايگاه هاي كميته امداد امام خميني(ره) و ميعادگاه هاي نماز جمعه و 19 مهر ماه نيز در بيش از يك هزار مدرسه استان برگزار خواهد شد.
محمدرسول شيخي زاده افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده كمك ها پس از جمع آوري نقدز و غير نقدي در اسرع وقت در بين دانش آموزان نيازمند در سطح مدارس و با كمك آموزش و پرورش توزيع مي شود.
وي با بيان اينكه امسال در هر شهرستان يك پايگاه و ادارات كميته امداد آماده دريافت كمك هاي مردمي است، اظهار كرد: پيش بيني مي شود امسال بيش از 13 ميليارد ريال كمك مردمي در جشن عاطفه ها جمع آوري و در بين دانش آموزان نيازمند توزيع شود.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان با بيان اينكه هم اكنون هفت هزار دانش آموز نيازمند تحت حمايت اين نهاد در سطح استان قرار دارند، گفت: كمك هاي جمع آوري شده قبل از شروع سال تحصيلي جديد در بين دانش آموزان نيازمند استان توزيع خواهد شد.
به گزارش ايرنا، جشن عاطفه ها با شعار مهر در انتظار همدلي 23 و 24 شهريور همزمان با سراسر كشور در ميادين و خيابان هاي اصلي شهرها و ميعادگاه هاي نماز جمعه برگزار مي شود.
بيش از 45 هزار خانوار كردستاني زير پوشش خدمات حمايتي كميته امام خميني(ره) اين استان هستند كه هفت هزار نفر از اين تعداد را دانش آموزان نيازمند و بي بضاعت تشكيل مي دهند.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102