پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، جلوه هاو حاشیه ها

اصفهان - ایرنا - آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی پنجشنبه شب در محل میدان تاریخی نقش جهان اصفهان برگزار شد و حاشیه ها و جلوه هایی به یاد ماندنی داشت.

به گزارش ایرنا، این مراسم در ضلع  جنوبی میدان نقش جهان اصفهان و ورودی مسجد امام این میدان تاریخی برگزار شد، رئیس رسانه ملی، فرمانده نیروی انتظامی، امام جمعه و استاندار اصفهان، مدیران كشوری و استانی، میهمانان خارجی و جمع پرشوری از مردم، خانواده شهدا و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم حضور یافتند.
*در این مراسم، از نماد ثبت ملی آیین های عزاداری 28 صفر در امامزاده آقا علی عباس بادرود، پیشخوانی پیش واقع‌ های تعزیه اصفهان، آئین سوگواری و عزاداری دهه اول محرم در روستای سه از توابع شهرستان میمه، سنج زنی آران و بیدگل به عنوان بخشی از میراث فرهنگی ناملموس كشورمان، رونمایی شد.
*تمبر یادبود پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی نیز در این آیین رونمایی شد.
مهر این تمبر توسط عبدالعلی علی عسگری رئیس رسانه ملی ثبت شد و مسئولان استانی و كشوری بر روی این تمبر یادبود، امضا كردند.
*در ادامه این مراسم، پرچم اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به معاون سیاسی استانداری لرستان میزبان سال آینده این رویداد تحویل داده شد.
*در این آیین محبان و ذاكران امام حسین (ع) 'ژوزف هاشم' از لبنان،' شیخ نبی الحاوی' تولیت آستان مقدس حضرت رقیه (س) از سوریه 'مرغوب احمد همدانی' از پاكستان، 'سید محمد كامل ظهیری' از مالزی، 'رضوان حیدر' و 'سید محمد جابر جوراثی' هر دو از هندوستان، 'عبدالشهید محمدخطیب' و 'زید سلامی' هر دو از عراق تجلیل شدند.
*در ادامه 'غلام رسول نوری' از ایالت جامو وكشمیر، 'رحیم اسد بخشی اف' از آذربایجان، 'نظامی بال اقلانف' از روسیه ، 'محمد عبدالحلیم' از سریلانكا و ذاكر سید الشهدا راشد الراشد از كشور بحرین به عنوان پیرغلامان برگزیده بین المللی معرفی شدند.
* لوح تقدیر این اجلاس به 'شیخ عبدالمجید البخشی' از عربستان ، 'مختار سودیری' از تونس، 'سید الشهدا خلیل ساحوری' از شیلی ، 'شهرزاد باكو' از كویت، 'مولانا سید زبیر احمد شاه' از پاكستان اهدا شد.
*در ادامه این برنامه، كشیش' لونو بوندو' از آلمان، 'مولوی عبدالصمد كریم شاهی' نماینده اهل سنت شرق ایران، كشیش 'سیپا تاشچیان' نماینده جامعه ارامنه، 'موبد بهزاد نیك دین' نماینده جامعه زرتشتیان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی پژوهشگر عاشورایی، خاخام سلیمان صدیق پور نماینده جامعه كلیمیان، استاد صائب اصفهانی شاعرعاشورایی ایرانی و استاد محمود فرشچیان هنرمند نامدار كشورمان مورد تجلیل قرار گرفتند.
*همچنین در این آیین بین المللی لوح سپاس به حاج مهدی مقاره زاده از اصفهان، حجت الله شاطری از گلستان، جواد مصون از یزد، عبدالله پور بندی زاده از هرمزگان، سید مرتضی عایقی از كرمانشاه، احمد داروغه حسرتی از استان فارس،غلامحسین یوسفی از خراسان جنوبی، حمید روح رضی از آذربایجان غربی از پیشكسوتان و پیرغلامان مطرح ایران اهدا شد .
*محمدعلی رحیمی پیرغلام امام حسین (ع) و پدر شهید از زنجان، حسن مهدی زاده دوانی و محمد خازنی هر دو از بوشهر، غلامعلی آقا كریمی و داوود حقیقی اصل، احمد علی چینی میرآبادی، سید آقا صیاح اصل و سید احمد هاشمی از تهران، محمد خازنی از قم ،سید ابراهیم هاشمی سی سخت از كهگیلویه و بویراحمد نیز دراین رویداد مذهبی به عنوان فعالان این عرصه با لوح سپاس تجلیل شدند.
*همچنین ذاكر اهل بیت (ع) مسلم غلامیان، عبدالله شهادتی مقدم و عباس فارسی به ترتیب از استان های خراسان شمالی، اردبیل، مركزی لوح سپاس این دوره از اجلاس را دریافت كردند.
*همچنین لوح سپاس این دوره به حسین علیزاده از استان خراسان رضوی، سید عزیزالله حسینی آقا بابایی از قزوین، یوسف یوسفی منش از لرستان و عسگر رضوانی اصل از استان البرز، علی اكبر صابری از آذربایجان شرقی، حسین قدوسی از مازندران اهدا شد.
* در پخش كلیپ، معرفی مرحوم حاج مرتضی اشتری اصفهان از خادمان و شاعران اهل بیت و پدر سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی كشورمان و مداحی حاج صادق آهنگران حاج مهدی منصوری در اختتامیه اجلاس پیرغلامان از دیگر بخشهای این برنامه فرهنگی بود.
*در این مراسم، از خانواده شهید دوران دفاع مقدس محمدرضا تورجی زاده، خانواده شهید مدافع حرم محسن خزایی و خانواده شهید مدافع حرم سجاد مرادی تجلیل شد.
اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با حضور پرشور مردم، پنجشنبه شب در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد.
پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) با شعار 'هیات حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفكر اسلامی' روز چهارشنبه در تالار كوثر اصفهان آغاز شده بود.
این اجلاس با حضور یكهزار نفر از پیرغلامان سراسر كشور و با هدف بصیرت افزایی و رویكرد تبیین محتوا و شیوه های فاخر ستایشگری اهل بیت (ع) و آسیب شناسی مداحی برگزار شد.
تجلیل از خادمان و پیرغلامان 70 تا 94 ساله ، رونمایی از 2 كتاب مقتل و همچینن 2 نشست تخصصی از جمله برنامه های مهم این اجلاس دو روزه بود.
شعار این دوره از اجلاس «هیئت حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفكر اسلامی» بود.
استان لرستان میزبان سال آینده این رخداد مذهبی خواهد بود.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حكیمیان** انتشار: محمد سلطانمرادی