۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82666025
T T
۰ نفر
كردستان فاتح رقابت هاي ورزش هاي زورخانه اي بزرگسالان كشور شد

سنندج - ايرنا - تيم ورزش هاي زورخانه‌اي، هنرهاي فردي و كشتي پهلواني كردستان در پايان رقابت هاي قهرماني بزرگسالان كشور در كرمانشاه به مقام قهرماني رسيد و بر سكوي نخست ايستاد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره ورزش و جوانان كردستان، رقابت هاي ورزش هاي زورخانه‌اي، هنرهاي فردي و كشتي پهلواني كشور شامگاه جمعه 24 شهريور با قهرماني تيم كردستان به پايان رسيد.
اين مسابقات با حضور 16 استان كشور از 22 تا 24 شهريور در 2 رده سني 19 تا 30 و 31 تا 40 سال، يادواره سرداران شهيد داريوش ريزوندي و محمود شهبازي در اسلام آباد غرب از توابع استان كرمانشاه برگزار شد.
بزرگسالان پهلواني و زورخانه اي كشور در رشته هاي تيمي زورخانه اي، مهارت هاي فردي شامل چرخ تيز، چرخ چمني، سنگ، كباده، ميل بازي و كشتي پهلواني در اوزان 60، 70، 80، 90 و مثبت 90 كيلوگرم با يكديگر به رقابت پرداختند.
در بخش رقابت هاي تيمي زورخانه اي رده سني 31 تا 40 سال، تيم كردستان عنوان نخست را كسب كرد، اصفهان دوم شد و استان هاي كرمانشاه و فارس به صورت مشترك در جايگاه سوم قرار گرفتند.
همچنين در رده سني 19 تا 30 سال، تيم يزد بر سكوي اول ايستاد، كرمان مقام دوم را به دست آورد و كردستان و خراسان رضوي به طور مشترك، عنوان سوم را از آن خود كردند.
در بخش مهارت هاي فردي، رده سني 19 تا 30 سال، مبين زيبا لقا ورزشكار كردستاني در كباده، نشان طلا را بر گردن آويخت، عبدالله كوهزادي در چرخ چمني مثبت 90 كيلوگرم بر سكوي دوم قرار گرفت و در رشته ميل بازي مثبت 90 كيلوگرم، حميد رضا كردي پله سوم را به خود اختصاص داد.
همچنين در كباده مثبت 90 كيلوگرم، محمدرضا دهقان مدال نقره كسب كرد و امير مرادي نيز در رشته سنگ وزن منهاي 90 كيلوگرم به مقام سوم دست يافت.
در رده سني 31 تا 40 سال، در رشته هاي چرخ چمني و چرخ تيز به ترتيب عليرضا ستاريان و سيروان حسني نشان نقره را كسب كردند، طاها بهارمست در ميل بازي مدال نقره را به دست آورد و هيبت محمدي در رشته كباده نشان برنز وزن مثبت 90 كيلوگرم را از آن خود كرد.
در رشته كشتي پهلواني رده سني 19 تا 30 سال، در اوزان 60 و 90 كيلوگرم، هيمن ميرزايي و مبين زيبا لقا 2 نشان طلا را براي تيم كردستان به ارمغان آوردند.
در رده سني 31 تا 40 سال، وزن 80 كيلوگرم طاها بهارمست صاحب گردن آويز طلا شد و در اوزان 70 و 90 كيلوگرم عرفان احمدي و سيروان حسيني نيز به ترتيب نشان نقره و برنز را كسب كردند.
در نتيجه تيمي، كردستان در مجموع 2 رده سني با 292 امتياز سكوي نخست را فتح كرد، اصفهان با 223 امتياز دوم شد و كرمانشاه با 199 امتياز در جايگاه سوم قرار گرفت.
تيم كردستان با 25 ورزشكار به سرپرستي عزت الله ياعلي و مربيگري مهران احمدي و فواد طاهر نژاديان در اين رقابت ها حضور يافت.
هم اكنون 34 هزار ورزشكار سازمان يافته در كردستان مشغول به فعاليت هستند.
**خبرنگار: وريا كرمي/**انتشار دهنده: اميد بهمني
7355/6108