۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82666616
T T
۰ نفر
امر به معروف و نهي از منكر در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه موثر است

رشت - ايرنا - دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر گيلان با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهي از منكر از اول ماه محرم گفت: امر به معروف و نهي از منكر در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه موثر است.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام غلامرضا شفيعي زاده روز شنبه در نشست خبري در جمع رسانه هاي گروهي استان با بيان اينكه شيوه امر به معروف و نهي از منكر كردن در پذيرش آن توسط افراد موثر است، افزود: طي شش ماه نخست امسال براي 13 هزار نفر تذكر لساني صورت گرفت كه دريافت كنندگان تذكر ، از اين تذكرات استقبال كردند.
وي با اشاره به اين كلام سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) كه يكي از دلايل قيامي كه انجام مي دهم، امر به معروف و نهي از منكر است، اظهار كرد: در همين راستا برنامه هايي متنوع، گسترده و متفاوت در هفته امر به محدود و نهي از منكر تدارك ديده شده است.
حجت الاسلام شفيعي زاده بهره گيري از فضاي معنوي و حماسي ايام محرم در جهت تبيين و ترويج فرهنگ فريضه امر به معروف و نهي از منكر، تبيين اهميت و جايگاه آمران به معروف و ناهيان از منكر در حفظ سلامت جامعه و ضرورت حمايت از آنان در راستاي ارتقاء باورهاي ديني و شناساندن خادمان فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر ( طلايه داران، يادآوران و ياوران ) را از جمله اهداف برنامه هاي امر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد.
حجت الاسلام شفيعي زاده تصريح كرد: برگزاري راهپيمايي سراسري تجديد بيعت با آرمان هاي امام حسين (ع)، همايش طلايه داران گروه هاي امر به معروف و نهي از منكر، تشكيل 60 گروه ياوران در ادارات و نهادها ، برگزاري شوراي امر به معروف ادارات و سازمان ها، عطر افشاني مزار شهدا و تجديد بيعت با آرمان هاي شهدا و تجليل از فعاليت هاي امر به معروف و نهي از منكر از جمله برنامه هاي محوريست كه براي هفته امر به معروف و نهي از منكر پيش بيني شده است.
وي از مردم خواست تا به فريضه امر به معروف و نهي از منكر توجه داشته باشند و آن را منحصر به هفته نامگذاري شده، ندانند.
وي همچنين به هيات هاي مذهبي توصيه كرد تا زمينه را براي آشنايي مردم با فريضه امر به معروف و نهي از منكر بياورند.
حجت الاسلام شفيعي زاده خاطرنشان كرد: افرادي كه امر به معروف و نهي از منكر انجام مي دهند، دست كم بين شش تا 10 ساعت آموزش مي بييند و تذكرات فقط لساني است.
735 گروه طلايه دار در قالب هفت هزار و 350 نفر، 60 گروه ياوران و 317 گروه در قالب شوراها و هيات مذهبي در عرصه هاي مختلف در گيلان در فريضه امر به معروف و نهي از منكر فعاليت مي كنند.
31 شهريورماه ، مصادف با اول محرم الحرام است.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007