۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰
کد خبر: 82666640
T T
۰ نفر
بیمارستان سبلان اردبیل به دستگاه سنگ شكن مجهز می شود

اردبیل - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال برای ارائه خدمات بهتر به مردم بیمارستان سبلان اردبیل به دستگاه سنگ شكن برون اندامی مجهز می شود.

دكتر مهدی نیك سیرت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان امسال بخش سنگ شكن ( ESWL ) بیمارستان سبلان اردبیل با صرف اعتباری بیش از 15 میلیارد ریال افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی اظهار كرد: این كار در راستای فراهم كردن امكان تكمیل فرآیندهای درمانی تخصص ارولوژی در بیمارستان سبلان و با انجام پیگیری های لازم در قالب برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر تامین تجهیزات پزشكی مراكز درمانی ملكی تامین اجتماعی استان صورت می گیرد.
وی بیان كرد: دستگاه سنگ شكن برون اندامی (ESWL یكی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های سنگ شكن می باشد كه اقدامات و تمهیدات لازم برای خرید و نصب آن انجام شده است.
وی ارتقای خدمات ارائه شده به مردم ، افزایش امكانات درمانی بیمارستان سبلان، هم افزایی ظرفیت های حوزه سلامت استان و پوشش نیازهای درمانی بیمه شدگان و مردم ، عدم نیاز مردم به سایر استان ها و كاهش هزینه های درمانی بیماران را از جمله مزیت های نصب این دستگاه عنوان كرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل احداث ساختمان درمانگاههای عمومی و تخصصی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل ، پیگیری های لازم برای فراهم كردن امكان ایجاد درمانگاه شماره 2 تامین اجتماعی در اردبیل، تملك زمین مورد نیاز برای احداث درمانگاه در شهر نمین ، تلاش برای رفع بخشی از محدودیت های فضای فیزیكی بیمارستان ارس پارس آباد و شتاب بخشیدن به روند احداث ساختمان جدید شعبه تامین اجتماعی این شهر را از جمله دیگر برنامه های مدیریت درمان در سال جاری دانست.
تامین اجتماعی استان اردبیل دارای 2 بیمارستان در شهرستان های اردبیل و پارس آباد مغان می باشد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6130/6016