۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82670497
T T
۰ نفر
روایت سی ان .ان از تكیه كلام ترامپ؛ 'خوب ببین چه اتفاقی می افته'

تهران – ایرنا – شبكه خبری سی سی.ان با مروری بر اظهارات امروز(سه شنبه) دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا درجمع خبرنگاران رسانه های مختلف جهان در سازمان ملل متحد، تكیه كلام تهدید آمیز ترامپ ( Well see what happens ) 'خوب ببین چه اتفاقی می افته ' را به تمسخر گرفت.

مجری این شبكه تلویزیونی كه به اتخاذ مواضع ضد ترامپ مشهور است، با نشان دادن سوال های چند خبرنگاران مستقر درسازمان ملل درباره واكنش ترامپ به آزمایش های موشكی كره شمالی، تصمیم نهایی او درباره برجام و یا اقدامات دولتش برای جبران خسارت ایرما، پاسخ های تكراری او 'خوب ببین چه اتفاقی می افته' را مورد واكاوی قرار داد.
شبكه سی .ان.ان با به تصویر كشاندن صحنه هایی از دوران رقابت های انتخاباتی ترامپ، و اظهار نظرهای او درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در سال 2016 و نقش روسیه در آن تا تهدید چین، روسیه، ایران و كره شمالی در سخنرانی های مختلف، این نكته را مورد تاكید قرار داد كه ترامپ در همه این موارد با لحنی تهدید آمیز یك جمله تكراری و مشمئز كننده ' خوب ببین چه اتفاقی می افته' را تكرار می كند.
مجری این شبكه خبری گفت:معلوم نیست هدف ترامپ و این تكیه كلام تكراری او (Well see what happens) چیست و می خواهد چه چیزی را ثابت كند و یا به چه اهدافی برسد.
همچنان كه انتظار می رفت، ترامپ امروز در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بشدت از توافق هسته ای انتقاد كرد و مدعی شد كه این بدترین و یكی از یك طرفه ترین توافقی بوده كه آمریكا تاكنون در ان حضور داشته است.
وی درباره كره شمالی هم هشدار داد كه ایالات متحده مجبور خواهد شد كره شمالی را به طور كامل نابود كند، مگر اینكه پیونگ یانگ از مناقشه هسته ای اش عقب نشینی كند.
وی كیم جونگ اون رهبر كره شمالی را 'مرد موشكی' نامید و گفت كه كیم در حال ماموریتی انتحاری برای خود و نظام و مردمش است.
ریچارد هاس رییس 'شورای روابط خارجی' آمریكا نیز سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را تكرار 'محور شرارت' (جرج دبلیو بوش) خواند با این تفاوت كه عراق كنار رفته اما ایران و كره شمالی باقی مانده اند.
كارل بیلد، وزیر امور خارجه سابق سوئد در واكنش به سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریكا در هفتا و دومین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سخنرانی نادرست بوده و در زمانی نادرست ایراد شد و رهبران كشورها از نادرستی آن آگاه بودند.
مجری شبكه خبری سی .ان.ان در جمع بندی گزارش خود این گونه نتیجه گیری كرد كه برخی در آمریكا نگران هستند كه احتمال دارد، این گونه موضع گیریهای ترامپ در نهایت منجر به درگیری و ایجاد تهدیدهای جدید و هزینه های بیشتر برای مردم آمریكا شود.
اروپام 1908
تولید كننده : افشار دارابی ** ناشر : محمد حسن دوستارگان
۰ نفر