۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82670872
T T
۰ نفر
ساختمان اداری گمرك منطقه آزاد اروند در خرمشهر بهره برداری شد

آبادان - ایرنا - ساختمان اداری گمرك منطقه آزاد اروند در بندر خرمشهر، روز چهارشنبه با حضور مرتضی بانك دبیر شورای عالی مناطق آزاد كشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا برای احداث این ساختمان، كه یك هزار و 500 متر مربع ساختمان اداری و 2 هزار و 500 متر مربع مساحت در 2 طبقه ساخته شده، 24 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شده است.
مرتضی بانك مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد كشور صبح چهارشنبه وارد آبادان شد و در بدو ورود با حضور در یادمان شهدای شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر، به همراه جمعی از مسئولان منطقه آزاد اروند و مقامات محلی، با قرائت فاتحه و اقامه نماز، نسبت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه منطقه عمومی شلمچه ادای احترام كرد.
مشاور رئیس جمهوری همچنین از بخش های مختلف شهر خون و حماسه خرمشهر دیدن كرد.
وی همچنین از پایانه مرزی و تجاری شلمچه در 15 كیلومتری غرب خرمشهر ، و ترمینال دریایی خلیج فارس خرمشهر دیدن و از نزدیك با روند حمل كالا آشنا شد.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی شلمچه مهمترین بارانداز صادراتی منطقه آزاد اروند است و پارسال بیش از یك میلیارد دلار كالا از این پایانه به عراق صادر شده است. بانك برای افتتاح و كلنگ زنی جند طرح زیرساختی و خدماتی منطقه آزاد اروند وارد آبادان شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد كشور در سفر یك روزه خود به منطقه آزاد قرار است چند طرح عمرانی را افتتاح یا كلنگ زنی كند.
بازدید از پالایشگاه آبادان، روستاهای گردشگری محدوده منطقه آزاد اروند، فولاد شهید جهان آرا و گیت های ورودی آبادان، از دیگر برنامه های دبیر شورایعالی مناطق آزاد كشور به آبادان و خرمشهر است.
مرتضی بانك صبح چهارشنبه از طریق فرودگاه آیت ا... جمی وارد آبادان شد و مورد استقبال مسئولان دو شهرستان خرمشهر و آبادان قرار گرفت.
منطقه آزاد اروند كه شهرستان های آبادان و خرمشهر را نیز شامل می شود با مساحت 37 هزار و 400 هكتار، در حوزه انرژی، تجارت، بازرگانی و ترانزیت و همچنین نفت فعالیت دارد.
3015/6065/ 6037
خبرنگار: محمد رضا بنوره ، عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
۰ نفر