۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
کد خبر: 82671085
T T
۰ نفر
نخستین روز مدرسه برای31 هزار دانش آموز كلاس اول در گیلان

رشت - ایرنا - بیش از 31 هزار دانش آموز اول دبستان گیلان با برگزاری جشن شكوفه ها همزمان با سراسر كشور امروز (چهارشنبه)راهی مدرسه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن شكوفه ها ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان در دو هزار و 100 مدرسه مقطع ابتدایی استان گیلان با حضور پرشور كلاس اولی ها و اولیاء آنان برگزار شد.
این دانش آموزان به منظور آشنایی با فضای واحدهای آموزشی و معلمانشان زودتر از اول مهر ماه به مدرسه رفتند و با به صدا درآمدن زنگ شكوفه ها، با عبور از زیر قرآن مجید وارد كلاس هایشان شدند.
جشن غنچه ها ویژه پیش دبستانی ها نیز امروز چهارشنبه همزمان با سراسر كشور در استان گیلان برگزار شد و بیش از 25 هزار نفر از كودكان پیش دبستانی نیز راهی مراكز پیش دبستانی شدند.
مدیركل آموزش و پرورش گیلان روز چهارشنبه در مراسم استانی جشن شكوفه ها در دبستان شهدای سلیمانداراب رشت با تبریك آغاز سال تحصیلی جدید برای كلاس اولی ها بیان داشت: اولین روز مدرسه، روزی است كه در خاطره ها باقی می ماند.
مهدی حاجتی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در كودكی و مقطع ابتدایی در مدارس افزود: آموزش نظم و مسوولیت پذیری به دانش آموزان در فضاهای آموزشی مورد توجه است.
وی نقش معلمان را در آموزش و پرورش آینده سازان ایران اسلامی بسیار مهم عنوان و تصریح كرد : معلمان در تعلیم و تربیت فرزندانمان نقش محوری و تعیین كننده دارند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 375 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل كردند.
شنبه اول مهر سال تحصیلی 97 - 96 آغاز می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030