۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82671273
T T
۰ نفر
اجراي بزرگترين طرح مخابراتي كشور در مناطق محروم دزفول

دزفول - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان استان خوزستان گفت:بزرگترين پروژه مخابراتي كشور ، ' يو اس او ' ( USO ) با هدف تامين تلفن، اينترنت و ساير زيرساخت هاي مخابراتي در مناطق محروم شهرستان دزفول در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار ايرنا عباس پاپي زاده روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري دزفول در سالن جلسات فرمانداري افزود:با تلاش و پيگيري انجام شده و بيان محروميت هاي بخش هاي سردشت و شهيون دزفول در حال حاضر اجراي بزرگترين پروژه مخابراتي كشور در دزفول آغاز شده كه با اجراي اين طرح مخابراتي اهالي اين دو بخش محروم از شبكه مخابراتي با كيفيت و اينترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.
وي با بيان اينكه در راستاي اجراي اين طرح تاكنون پنج دكل مخابراتي در بخش هاي سردشت و شهيون دزفول نصب شده افزود:براي اجراي اين طرح مخابراتي 27 دكل مخابراتي در اين مناطق محروم نصب خواهد شد .
پاپي زاده اظهار داشت:تاكنون 160 ميليارد ريال براي تامين زير ساخت هاي مخابراتي در بخش هاي سردشت و شهيون دزفول هزينه شده است .
نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه زيرساخت بخش هاي سردشت و شهيون دزفول در حال متحول شدن است گفت:در حوزه راه و شهرسازي با گزارش هايي كه با حضور معاون رئيس جمهوري در امور روستايي از مناطق محروم دزفول تهيه شد اين شهرستان در فهرست 9 منطقه كشور كه وزارت راه بايد اقدامات اساسي در آن انجام دهد قرار گرفت.
پاپي زاده به محروميت هاي بخش سردشت و شهيون دزفول اشاره كرد و گفت:حدود 75درصد وسعت شهرستان دزفول را بخش هاي سردشت و شهيون تشكيل مي دهد در حالي كه اين بخش ها از كمترين امكانات برق،آب،گاز و مخابرات بي بهره اند و با وجود اينكه برخي مناطق سردشت و شهيون در 250 كيلومتري از شهر واقع شده اند تنها تا مسافت 70 كيلومتري جاده دارد و مابقي فاقد جاده اند ضمن اينكه تنها تا 50 كيلومتري شهر دزفول شبكه برق وجود دارد.
رئيس مجمع نمايندگان استان خوزستان اضافه كرد:750 خانوار در سردشت دزفول به علت نبود توجيه اقتصادي از نعمت گاز محروم بودند كه با اقدامات و پيگيري انجام شده و صرف يك هزار و 100 ميليارد ريال اعتبار ،گاز به سردشت منتقل شده و در آينده به شهيون نيز منتقل خواهد شد.
وي گفت:در بخش جاده سازي نيز يكهزار و 500 ميليون ريال اعتبار براي جاده سازي بخش هاي سردشت و شهيون دزفول تعريف شده كه فاز نخست آن انجام شده و فاز دوم در مرحله مناقصه مي باشد.
پاپي زاده به وضعيت بهداشت و درمان در شهرستان دزفول نيز اشاره كرد و گفت:با اقدامات انجام شده دزفول در چند سال آينده به قطب بهداشت و درمان در ميان استانهاي ايلام،خوزستان و لرستان تبديل خواهد شد .
وي بيان كرد:بيمارستان تامين اجتماعي دزفول با 60 درصد پيشرفت در حال ساخت است و تا سال آينده به مرحله بهره برداري مي رسد،بيمارستان زنان و زايمان با 110 تخت و كلينيك هاي تخصصي در ماههاي آينده به مرحله بهره برداري خواهند رسيد و ظرفيت اورژانس دزفول تا سه ماه آينده سه برابر خواهد شد.
وي از افتتاح مركز سوانح و سوختگي دزفول تا سه ماه آينده خبر داد و گفت:بيمارستان سردشت با 50 درصد پيشرفت در حال ساخت است و بيمارستان بخش چغاميش نيز در روستاي خيبر مراحل ساخت را طي مي كند.
نماينده دزفول در مجلس در بخش ديگري از سخنان خود امنيت و آرامش كنوني كشور را حاصل خون شهدا دانست و گفت:متاسفانه در حال حاضر سوء استفاده از بيت المال و رانت در كشور بيداد مي كند لذا بايد به سلامت اداري نيز توجه بيشتري داشت.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه