۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82671573
T T
۰ نفر
هزار اتوبوس براي جابجايي زائران در آنسوي مرز مهران استقرار مي يابد

ايلام - ايرنا - مديركل دفتر حمل و نقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشورپيش بيني كرد: براي جابجايي زائران اربعين حسيني يك هزار دستگاه اتوبوس در آنسوي مرز مهران( زرباطيه و بدره عراق)استقرار يابد.

امير جعفرزاده روز چهارشنبه در جريان نشست ستاد اربعين استان ايلام در شهرستان مهران به خبرنگار ايرنا گفت: در حال رايزني با شهرداري هاي كرج، تهران و مشهد براي تامين اين تعداد دستگاه اتوبوس هستند.
وي در خصوص زمان بندي جابجايي زائران كنگره عظيم اربعين حسيني توضيح داد:براي سهولت در جابجايي مسافران
، ايام اربعين از اين حيث به چهار دوره زماني تقسيم مي شود كه دراين چهاردوره بتدريج تعداد اتوبوس ها از 200 دستگاه تا840 دستگاه افزايش مي يابد .
وي افزود: دوره نخست اين برنامه پنجم تا هشتم آبان است كه دراين بازه 200 دستگاه اتوبوس از استان هاي اصفهان ، قم و ايلام براي جابجايي زائران در مرز مهران استقرار مي يابد.
مديركل دفتر حمل و نقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور افزود: از 9 تا 17 آبان نيز 340 دستگاه اتوبوس افزايش مي يابد و در 14 تا 20 آبان 840 دستگاه از ديگر نقاط كشور و 21 تا 26 آبان 550 دستگاه به طور شبانه روز فعاليت جابجايي زائران را بر عهده دارند.
جعفرزاده گفت: در تلاش هستيم 2 دستگاه ماشين آتش نشاني در پايانه مرزي مهران مستقر شود و همچنين هزينه حمل مسافر از داخل شهر مهران تا مرز توسط اتوبوس هاي خط واحد 20 هزار ريال است و همين مقدار هزينه نيز از زائراني كه قصد سفر از مرز خسروي را دارند، اخذ مي شود.
مرز بين المللي مهران به واسطه مزيت امنيت و كوتاهي مسافت تا اماكن زيارتي عراق به يكي از مرزهاي پرتردد كشور به عتبات عاليات كشور همسايه تبديل شده است.
در ايام منتهي به اربعين سال گذشته بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از مرز بين المللي مهران براي شركت در آيين ويژه اربعين در كربلاي معلي تردد كردند .
خبرنگار:فرهاد فرامرزي** انتشار دهنده:شهريار حيدري فر7172،3032/6034
۰ نفر