۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82673461
T T
۰ نفر
وزیرسابق رژیم صهیونیستی:توان موشكی حزب الله، اسرائیل را ازهراقدامی علیه لبنان بازداشته است

تهران- ایرنا- 'موشه آرنز' وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی اعتراف كرد: توان موشكی حزب الله به تهدیدی بزرگ برای اسرائیل تبدیل شده و این رژیم را از هراقدامی علیه لبنان بازداشته است.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم روز جمعه افزود: وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی هنوز با به مقامات رژیم اسرائیل روابط نزدیكی دارد و از جناح چپ این رژیم است.
آرنز در مقاله ای كه در روزنامه صهیویستی (هاآرتص ) چاپ شده است، نوشت: ایهود باراك كه در سال 1999 در انتخابات درمقابل بنیامین نتانیاهو پیروز شد به وعده خود درعقب كشیدن ارتش اسرائیل از جنوب لبنان تا مرزهای بین المللی عمل كرد و اما هشدار داد كه حزب الله اگر از مرزها عبوركند تمام خاك لبنان با حملات اسرائیل خواهد لرزید.
وی افزود: حزب الله روزبه روز قوی تر و دایره نفوذ آن گسترده تر شد اما خاك لبنان هرگز نلرزید و اسرائیل پاسخی به آنها نداد و حزب الله همچنان دشمن سرسخت آن است.
این وزیر سابق صهیونیستی اضافه كرد: تهدید محدود حزب الله در حمله موشكی به شهرك های اسرائیلی در مرزهای شمالی در 17 ساله گذشته به یك خطر حقیقی تبدیل شده و اكنون حزب الله 100 هزار موشك را كه همه خاك اسرائیل را نشانه رفته اند، ذخیره كرده است.
موشه آرنز نوشت: نتیجه جنگ علیه لبنان در سال 2006كه در آن 120 نظامی ارتش اسرائیل كشته شدند و شمار زیادی زخمی شدند پیام تهدید آمیزی داشت و از آن زمان تاكنون بر حجم این تهدید افزوده شده و اهمیت آن نیز در سایه وجود حزب الله و ایران در سوریه چند برابر شده است.
وی افزود: تهدید محدود حزب الله برای اسرائیل بخصوص در مرزهای شمالی امروز به تهدیدی بزرگ برای همه اسرائیل تبدیل شده است.
این وزیر سابق صهیونیستی تاكید كرد: عقب نشینی اسرائیل در سال 2006، یك پیروزی برای حزب الله بود كه به دنبال آن پیروزهای دیگری نیز رقم زدند .
آرنز اضافه كرد:در شرایطی كه تصمیم گیران اسرائیل در طول سال های گذشته مدعی بودند حزب الله را از هر حمله علیه اسرائیل بازداشته اند و زرادخانه موشك و سلاح آنها قدرت بازدارندگی دارد اما حزب الله موفق شده است به قدرت و توانی دست یابد كه اسرائیل را از هراقدامی بازدارد و نتواند اقدامی علیه زرادخانه عظیم سلاح حزب الله انجام دهد و موشك های حزب الله امروز تهدیدی مستقیم و مهم برای اسرائیل هستند.
وی اذعان كرد: راه حل این تهدید بزرگ ساده نیست و اسرائیل خطاها و اشتباهاتی در گذشته داشته است و پی بردن به آنها به تعامل آن با تهدید بزرگی كه با آن مواجه شده، كمك می كند.
خاورم**9366** 1324
مترجم:صغری رحیمی // انتشار دهنده: فردین پازوكی
۰ نفر