۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82674041
T T
۰ نفر
سال تحصيلي جديد در مازندران با ياد آيت الله هاشمي رفسنجاني آغاز شد

ساري - ايرنا - مراسم رسمي آغاز سال تحصيلي جديد در مازندران امروز شنبه در دبيرستان دختران آيت الله هاشمي رفسنجاني شهرستان نكا و با حضور فرزند رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام و سردار سازندگي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، زنگ آغاز سال تحصيلي جديد را ' ياسر هاشمي رفسنجاني ' و ' ربيع فلاح ' استاندار مازندران در اين دبيرستان تازه ساز به صدا در آوردند. مديركل آموزش و پرورش مازندران و نماينده اي از وزارت آموزش و پرورش هم در اين مراسم حضور داشتند.
با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصيلي جديد ، امروز 524 هزار دانش آموز مازندران سر كلاس هاي درس رفتند و فعاليت 64 هزار معلم استان هم وارد مرحله تازه اي شده است.
مديركل آموزش و پرورش مازندران در اين مراسم گفت : امسال آعاز سال تحصيلي در مدرسه اي به نام آيت الله هاشني رفسنحاني برگزار شد ، زيرا بي شك ايشان از موثرترين شخصيت هاي بنيانگذار و حفظ كننده نظام آموزشي در كشور شناخته مي شوند .
سيد علي قاسمي افزود : در سال تحصيلي جديد ، براي مدارس مازندران بايد افق بلند و ساماندهي متناسب و درست منابع و كيفيت بخشي به خدمات و آموزش داشته باشيم .
وي ادامه داد : مازندران با كسب رتبه چهارم كنكور در سال گذشته ، رتبه دوم در مسابقات نانو تكنولوژي و رتبه دوم المپياد علمي ، رتته برتر تدريس ، رتبه سوم در فرايند ياددهي و يادگيري ، رتبه اول آموزش همراه با توليد از جايگاه ويژه اي در كشور برخوردار است و ضروري است اين جايگاه با برنامه ريزي درست حفظ شده و ارتقاء يابد.
قاسمي رتبه برتر در الگوي تدريس ، رتبه اول در كتابخواني ، پوشش 100درصدي نوآموزان مناطق محروم با منابع دولتي را از ديگر افتخارات آموزش و پرورش مازندران برشمرد و بر ضرورت تقويت آنها در سال تحصيلي جديد تاكيد كرد.
شهرستان نكا در شرق مازندران واقع است و امسال 18 هزار و 500 دانش آموز در اين شهرستان سال تحصلي خود را در 770 مدرسه آغاز كردند.
خبرنگار : مريم نظري و رضا غلامي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7332/7335/1654