۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82674193
T T
۰ نفر

كره جنوبی در صدد جذب گردشگران مسلمان

۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82674193
كره جنوبی در صدد جذب  گردشگران مسلمان

پكن - ایرنا - كره جنوبی با نظرداشت اینكه شمار گردشگران چینی دراین كشور رو به كاهش است ، می كوشد تا گردشگران كشورهای مسلمان را جذب كند.

به گزارش ایرنا ، از زمانی كه سامانه موشكی پیشرفته تاد آمریكا در كره جنوبی استقرار یافت ، چین اعتراضات گسترده ای به آن كرد كه مورد قبول كره جنوبی قرار نگرفت.
این كشور تاكید كرده است كه برای مهار تهدیدهای موشكی بالستیك كره شمالی و حراست از امنیت خود به این سامانه نیاز دارد و آن را به طور كامل در 300 كیلومتری جنوب شرق پایتخت آرایش داده است.
به دنبال این مساله شمار گردشگران چینی به كره جنوبی با توجه به ممنوعیت اعزام تورهای گردشگری از چین به این كشور به طور چشمگیری كاهش یافته است.
كره جنوبی به بخش های مختلف كشور دستور داده است برای جذب گردشگران از كشورهای مسلمان روی توسعه صنایع حلال از جمله مواد غذایی حلال كار كنند.
آمارها هم نشان می دهد كه شمار گردشگرانی از ایران و قزاقستان به كره جنوبی افزایشی نزدیك به 26 و 28 درصد در سال جاری میلادی داشته است.
این كشور چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را در اختیار دارد و تاكید كرده است كه باید برای تحقق هدف جلب گردشگران مسلمان نهایت تلاش را بكار گرفت.
بخش گردشگری خاورمیانه سازمان جهانگردی كره جنوبی در گزارشی آورده است كه شمار سالن های غذاخوری حلال این كشور از 135 رستوران در سال گذشته میلادی به 237 باب افزایش خواهد یافت.
همچنین قرار است یك جشنواره مواد غذایی و رستوران های حلال از روز 31 اكتبر در كره جنوبی برگزار شود كه به مدت دو ماه ادامه خواهد یافت و هدف آن آشنا كردن كل جامعه با مواد غذایی حلال است.
از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه جولای بر اساس گزارش این سازمان و خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی ، شمار گردشگران چینی به این كشور به دو میلیون و 435 هزار نفر رسید كه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 47 درصد كاهش یافته است.
در سال 2016 میلادی نزدیك به 17 میلیون توریست از كره جنوبی دیدن كردند كه نزدیك به نیمی از آنها را چینی ها تشكیل می دادند و شمار آنها امسال كاهش زیادی داشته است.
بانك مركزی كره جنوبی اعلام كرده كه كسری بازار گردشگری این كشور كه نزدیك به چهار میلیارد و 790 میلیون دلار بود به 9 میلیارد و 530 میلیون دلار افزایش یافته است.
پیش بینی كره جنوبی این است كه با توجه به كاهش شمار گردشگران چینی به این كشور این كسری تجاری گردشگری تا پایان سال 2017 میلادی به 15 میلیارد دلار افزایش یابد.
هدف كره جنوبی امسال جذب یك میلیون و 200 هزار گردشگر مسلمان است كه در مقایسه با سال 2016 میلادی بیانگر 22 درصد افزایش خواهد بود.
ارزش بازار مواد غذایی حلال در دنیا كه در سال 2013 میلادی یك هزار و 300 میلیارد دلار اعلام شده است تا سال 2019 میلادی به دو هزار و 500 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
آساق**231**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی