۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۳
کد خبر: 82676003
T T
۰ نفر
برگزاري 240 نشست تخصصي نماز در مدارس چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا - رئيس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري گفت: در سال تحصيلي جاري 240 نشست تخصصي با محوريت نماز در مدارس استان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، سعيد رحمتي عصر يكشنبه در ستاد اقامه نماز استان اظهار كرد: سال گذشته 961 طلبه در مدارس استان براي احياء و برپا داشتن نماز فعاليت كردند كه يك ميليارد و 380 ميليون ريال هزينه اياب و ذهاب براي آن ‌ها پرداخت شد.
به گفته وي، در طرح پيوند مدارس ناحيه يك و 2 در دو نوبت با حضور نماينده ولي ‌فقيه در استان نماز را به جماعت اقامه مي كنند.
رحمتي با اشاره به برگزاري طرح «مبين» در مدارس گفت: طرح «مديريت برنامه ياوران نماز» ويژه مديران مدارس برگزار مي‌شود.
نماينده ولي‌ فقيه‌ در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد نيز در اين نشست گفت: نبايد تنها به برگزاري نماز جماعت در مدارس اكتفا كرد بلكه بايد فرهنگ نماز احيا شود‌.
حجت‌الاسلام‌ ‌محمد علي نكونام‌ اظهار داشت: ستاد اقامه‌ نماز جمعه و ستاد اقامه‌ نماز مدارس بايد ارتباطي برقرار كنند تا دانش ‌آموزان‌ حضور پررنگتري‌ در نماز جمعه داشته‌ باشند.
به گفته وي، از سوي اين ستاد بايد براي هر دانش ‌آموز يك‌ كارت‌ شناسايي طراحي‌ شود و در پايان‌ دانش ‌آموزي كه‌ بيشترين‌ كارت‌ را دارد تشويق و تجليل شود‌.
امام جمعه شهركرد با اشاره به برگزاري اجلاسيه شهرستاني نماز در استان ادامه داد: برگزاري اين‌ اجلاس سبب شده تا افراد مستعد و خلاق در حوزه نماز شناسايي شوند و در برنامه‌ هاي نماز فعاليت ‌بيشتري‌ انجام‌ دهند‌.
فرماندار شهركرد نيز در اين نشست اظهار داشت: در راستاي برگزاري هر چه با شكوه ‌تر مراسم ظهر عاشورا در شهركرد ، سه محل امامزادگان دو خاتون(س) شهركرد، مصلاي بزرگ امام خميني(ره) شهركرد و امامزاده سلطان سبزپوش در ناحيه غرب شهركرد در نظر گرفته شده است.
حميد ملكپور گفت: مديران هيات هاي مذهبي بايد اين سه مكان را ساماندهي كنند تا نماز ظهر عاشورا با حضور همگاني مردم و باشكوه برگزار شود.
وي ادامه داد: دبيرخانه اجلاسيه شهرستاني نماز در تمام شهرستان ها تشكيل و كارگروه فضاي مجازي با همكاري صدا و سيما، فرهنگ و ارشاد، بنياد شهيد، ارتباطات و فناوري، شهرداري، نيروي انتظامي و آموزش و پرورش راه اندازي شده است.
دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال وبختياري نيز در ادامه اين نشست خاطرنشان كرد: اجلاسيه شهرستاني نماز به مدت 2 سال در اين استان برگزار شده است.
حجت الاسلام محمد كريمي ادامه داد: امسال اجلاسيه شهرستاني نماز بايد تا 25 آبان ‌ماه در 9 شهرستان استان برگزار و نتيجه آن به اجلاسيه سراسري نماز كه در هرمزگان برگزار مي‌شود ارائه شود.
وي خاطرنشان كرد: در اجلاسيه نماز شهرستاني از فعالان عرصه فضاي مجازي، دانش‌آموزان و دانشجويان و مديران فعال در عرصه نماز تجليل مي‌شود.
دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري با بيان اينكه جدول زمانبندي برگزاري اين اجلاسيه بايد زودتر مشخص شود، گفت: اكنون بيش از 700 نفر در عرصه نماز در استان فعاليت مي‌ كنند.
كريمي با اشاره به عملكرد ستاد اقامه نماز استان در 6 ماهه نخست امسال خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره نماز در فضاي مجازي با حضور 2 هزار و 500 نفر، برگزاري طرح عشايري 'ياوران نور' در سه نقطه عشايري استان همزمان با ماه مبارك رمضان، توانمندسازي 250 زوج جوان، برگزاري نمايشگاه انتظار لاله‌ها، اعزام دانش‌آموزان فعال در حوزه نماز به مشهد مقدس، برگزاري طرح سلامت معنوي براي 250 نفر از پرسنل بيمارستان و برگزاري جشنواره نماز در رسانه‌هاي خبري از مهم‌ترين برنامه‌هاي ستاد در نيمه نخست سال جاري بوده است.
مديركل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري نيز تصريح كرد: با توجه به اينكه بيش از يك هزار نفر فارغ‌ التحصيل حوزه علميه خواهران در استان داريم بنابراين آموزش و پرورش در مدارس دخترانه بايد از ظرفيت آن‌ها به خوبي استفاده كند.
حجت الاسلام سيد جعفر مرتضوي گفت: همچنين بايد آموزش و پرورش از ظرفيت عالمان و طلبه ‌هايي كه در ماه محرم به استان اعزام مي‌شوند، استفاده كند.
وي ادامه داد: از مجموع دستگاه هاي اجرايي استان 150 دستگاه طي تفاهم ‌نامه‌ اي با سازمان تبليغات اسلامي نماز جماعت را برگزار مي‌كند.
به گفته وي، از اين تعداد 11 دستگاه در شهركرد و 25 دستگاه در بروجن و مابقي در ساير شهرستان‌ها است.
به گزارش ايرنا در اين نشست مقرر شد زمين احداث مسجد بين راهي در پليس راه شهركرد به ستاد اقامه نماز واگذار شود و پيگيري‌هاي لازم براي احداث مسجد توسط آستان قدس رضوي و و ستاد اقامه نماز استان انجام گيرد.
خبرنگار: وحيد رئيسي**انتشار:جهانبخش صفري
7362/6021