۴ مهر ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82677467
T T
۰ نفر
افزایش نظارت هند بر مرزها برای جلوگیری از ورود پناهجویان روهینگیا

دهلی نو-ایرنا- وزارت كشور هند برای جلوگیری از ورود پناهجویان مسلمان روهینگیایی از میانمار به این كشور ،نظارت بر مرزهای شمال شرقی كشور را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا،به گفته یك مقام ارشد در وزارت كشور هند،هیاتی از وزارت كشور هم اكنون در حال بازدید و بررسی وضعیت مرزهای مشترك ایالت های میزورام،مانیپور،آرناچال پرادش و ناگالند با میانمار است .
وی افزود: این هیات در بازدید از نقاط مرزی و گفت وگو با فرماندهان نظامی و رئیسان سازمان های اطلاعاتی و امنیتی، آخرین وضعیت مرزهای مشترك با میانمار را بررسی كرده است.
این مقام ارشد وزارت كشور خاطرنشان كرد هدف از این تحقیقات، جلوگیری از سوء استفاده سیستم آزاد نظارتی مرزی بین هند و میانمار است .
هند و میانمار هم اكنون دارای توافق جابجایی آزاد مردم محلی در مناطق مرزی می باشند.
'راجنات سینگ' وزیر كشور هند چندی پیش اعلام كرد كه گروه های تروریستی و شبه نظامی با استفاده از این توافقنامه اقدام به قاچاق كالای ممنوعه به خاك هند می كنند.
ایالت های آرناچال پرادش، مانیپور، ناگالند و میزورام یك هزار و 643 كیلومتر مرز مشترك با میانمار هستند.
تمهیدات امنیتی در مرزهای هند و میانمار درحالی افزایش می یابد كه دولت های آسام و مانیپور نیز از پلیس و نیروی مرزی هند خواسته اند از ورود مهاجران روهینگیا به داخل مرزهای كشور جلوگیری كنند.
همزمان با هجوم پناهجویان روهینگیا از میانمار به بنگلادش دولت هند،اخراج 40 هزار پناهجوی روهینگیا را در دستور كار خود قرار داده است.
'راجنات سینگ' وزیر كشور هند چندی پیش اعلام كرد پناهجویان روهینگیا حاضر در هند مهاجران غیر قانونی هستند و باید از كشور اخراج شوند.
این تصمیم دولت هند باعث انتقاد شدید شورای حقوق بشر سازمان ملل از این كشور شد.
حمله ماه گذشته ارتش رستگاری روهینگیا آركان (راخین) به مراكز پلیس میانمار باعث حمله گسترده نیروهای امنیتی میانمار به روستاهای مختلف این استان شد كه بر اثر این حملات بیش از 400 نفر كشته و 430 هزار نفر نیز مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شدند.
این اقدام ارتش رستگاری روهینگیا آراكان كه خود را مدافع حقوق مسلمانان می داند، باعث شد كه دور تازه ای از خشونت ها علیه مسلمانان شكل گیرد كه در مقایسه با خشونت های دورهای پیشین بسیار ویرانگرتر بود.
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اكتبر سال گذشته هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند كه بر اثر این حملات صدها نفر كشته و بیش از یكصد هزار نفر نیز مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شدند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاكنون در مقابل خشونت های گسترده ای كه علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد