۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۸
کد خبر: 82679666
T T
۰ نفر
استاندار مازندران : اردوهاي راهيان نور بايد با قوت و قدرت تداوم يابد

ساري - ايرنا - استاندار مازندران خادم راهيان نور بودن را افتخاري بزرگ دانست و گفت : اردوهاي راهيان نور بايد با قوت و قدرت تداوم يابد.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ، ربيع فلاح روز چهارشنبه در مراسم تجليل از خادمان راهيان نور مازندران ياد و خاطره 10 هزار و 400 شهيد سرافراز ديار علويان به ويژه شهداي مدافع حرم مازندران را گرامي داشت و افزود : مقام معظم رهبري از اردوهاي راهيان نور به عنوان سنت بسيار ستودني و حركت با بركت ياد كردند كه بايد تداوم يابد .
وي ادامه داد : نبايد دوران تاريخي و پرافتخار دفاع مقدس فراموش شود و از اين گنجينه معنوي و ايثار و شهادت بايد هميشه استفاده نمائيم.
استاندار مازندران با اشاره به اينكه روحيه مقاومت و ايثار و ايستادگي با حضور در اردوهاي راهيان نور تقويت مي گردد ، گفت : اردوهاي راهيان نور به عنوان يك جريان عظيم فرهنگي بايد تقويت شود زيرا اردوهاي راهيان نور در انتقال پيام ايثار و شهادت بسيار تاثيرگذار است .
مقام عالي دولت بر ايجاد بستر حضور همه آحاد مردم از اقشار مختلف جامعه بويژه جوانان و نوجوانان در اردوهاي راهيان نور تاكيد كرد و گفت : نقش اردوهاي راهيان نور در مقابله با جنگ نرم دشمن بسيار مهم است و بايد تلاش كنيم تا فرهنگ ايثار و شهادت و فرهنگ بسيجي در جامعه تقويت شود و روحيه انقلابي و جهادي براي حضور موثر و مستمر در تمامي صحنه ها بسيار ضروري است .
استاندار مازندران اقدامات بسيج سازندگي را در تحقق اقتصاد مقاومتي خوب ارزيابي و با قدرداني از آن بر ضرورت مشاركت آحاد مردم در رونق توليد و اشتغال تاكيد كرد.
فلاح با اظهار اين كه اعزام حدود 50 هزار نفر در هر سال به اردوهاي راهيان نور كمك بزرگي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است ، از تمامي فرمانداران و شهرداران استان خواست تا در برگزاري اردوهاي راهيان نور كمك كنند .
استاندار مازندران گفت : تمام تلاش ما در اين دولت تدبير و اميد انسجام بخشي ، تعامل و همگرايي بوده و در اين مسير دچار حاشيه ها نشده ايم و اولويت اصلي ما خدمت و كار بوده است .
در اين مراسم سردار محمد حسين بابايي، فرمانده سپاه كربلاي مازندران نيز گفت : عاشورا و دفاع مقدس به دليل مقدس بودن در جامعه اثر گذار هستند.
وي افزود: فرهنگ ايثار و شهادت از مهمترين ارزش ها و آرمان هاي جامعه اسلامي است بنابراين عظمت مقام معنوي و روحاني شهدا بر هيچ كس پوشيده نيست.
بابايي با بيان اينكه امروز ثمرات عاشورا در جهان مشهود است، گفت: در تاريخ يكهزار و 400 ساله هيچ زماني چون عاشورا نبوده كه ملت هنوز فرياد يا حسين (ع)را سر مي دهند و اينكه اين ندا از گستره اين كشور خارج و به تمام جهان تسري پيدا كرده است.
وي با اعلام اينكه يكهزار و 400 خادم شهدا در اردوهاي راهيان نور به زائرين خدمات رساني مي كنند، افزود:امروز جوانان ما با حضور در عرصه هاي فرهنگي هنري و ... كارهاي ارزنده اي از خود به جاي مي گذارند.
در اين مراسم از خادمان راهيان نور و طرح درياي سپاه كربلا در تابستان 96 با اهداء لوح تقدير و هدايايي تجليل شد .
خبرنگار : زهره كرمي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7330/1654