زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي كشور تامين مي شود

اردبيل - ايرنا - معاون وزير و مديرعامل شهرك هاي صنعتي كشور از تلاش براي تامين زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي براي سرمايه گذاري بخش خصوصي خبر داد.

به گزارش ايرنا ، علي يزداني روز چهارشنبه در بازديد از شهرك صنعتي و شهرك تخصصي آب شهرستان نير افزود: تاكنون از 500 شهرك و ناحيه صنعتي در استان هاي كشور بازديد شده و براي تامين زيرساخت هاي آب ، برق ، گاز ، تلفن اين شهرك ها تلاش مي شود تا سرمايه گذاران بخش خصوصي بتوانند با خيال راحت براي سرمايه گذاري و توليد و اشتغال سرمايه گذاري كنند.
وي به تعهد نكردن سرمايه گذاران در شهرك تخصصي آب نير براي احداث كارخانه هاي آب اشاره كرد و گفت: شركت شهرك هاي صنعتي استان با 18 سرمايه گذار در شهرك تخصصي آب جهت احداث كارخانه قرارداد بسته كه از اين تعداد فقط چهار واحد توانستند به قرارداد خود عمل كرده و كارخانه احداث كنند.
او تشريح كرد: مابقي تاكنون هيچ اقدامي انجام نداده اند و مسوولان استان اردبيل بايد براي لغو قرارداد مابقي اقدام و سرمايه گذار ديگري را به جاي آنها معرفي كنند.
يزداني در ادامه در بازديد از كارخانه تسنيم نوش واقع در شهرك تخصصي آب نير گفت: اين كارخانه در سه فاز با توليد 105 هزار بطري در ساعت و با توليد فراورده هاي نوشيدني از جمله نوشيدني هاي طعم دار، ماء الشعير و آب معدني و با سرمايه گذاري بيش از 16 ميليون يورويي به صورت تسهيلات ارزي و 58 ميليارد توماني به صورت آورده شخصي توانسته اشتغالزايي و توليد را در منطقه فراهم آورد.
در اين ديدار سرمايه گذاران بخش خصوصي مسائل و مشكلات خود را مطرح كردند.
شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل و در مسير جاده ترانزيتي استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نيري ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016