۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82680415
T T
۰ نفر
اختصاص 408 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي در آذربايجان شرقي

تبريز - ايرنا - معاون كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي از اختصاص 408 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي براي استان در سال جاري خبر داد.

يونس طاهري روز پنجشنبه با حضور در ايرنا مركز تبريز گفت: اين رقم در سال گذشته 50 ميليارد ريال بود كه امسال بيش از هشت برابر شده است.
وي افزود: پارسال 120 درصد ميزان تسهيلات اختصاص يافته به استان در بخش مشاغل خانگي، طرح به 2 بانك عامل معرفي كرديم.
وي با اشاره به افزايش شمار بانك هاي عامل پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي به چهار بانك در سال جاري اضافه كرد: تمام تلاش خود را براي هماهنگي با بانك هاي عامل جهت تسهيل در جذب و پرداخت آسان سهم امسال آذربايجان شرقي از تسهيلات مشاغل خانگي به كار مي گيريم.
معاون اشتغال و كارآفريني اداره كل كار و امور اجتماعي آذربايجان شرقي، برنامه هاي اين اداره كل در سال جاري براي كمك به رونق اشتغال را در سه محور توانمندسازي نيروي كار، مهارت آموزي در محيط كار واقعي و طرح كارورزي اعلام كرد.
وي همچنين از ابتكار دولت دبير و اميد براي اجراي طرح 'تكاپو و كارورزي' با رويكرد رونق اشتغال خبر داد و افزود: در قالب طرح تكاپو در هر استان كارگزاراني تعيين شده اند كه رشته هاي پر محصول و سودآور هر منطقه را براي سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال شناسايي و حمايت مي كنند.
طاهري با بيان اينكه در طرح كارورزي نيز بايد 140 هزار نفر از فارغ التحصيلان ديپلم به بالا شركت كنند، گفت: حدود 10 هزار نفر در آذربايجان شرقي در اين طرح ثبت نام كردند كه به 200 واحد توليدي و صنعتي معرفي مي شوند.
وي در توضيح طرح كارورزي اظهار كرد: در اين طرح كه كارآموزي در محيط كار واقعي است، كارآموزان به مدت شش ماه مشغول كار و آموزش مي شوند و بعد از 6 ماه در صورت رضايت كارفرما، تا دو سال قرارداد كار مي بندند؛ در اين طرح كارفرماها در مدت اجراي قرارداد، از پرداخت حق بيمه معاف بوده و دولت سهم كارفرما را پرداخت مي كند.
حسيني همچنين از اجراي طرح مهارت آموزي تحت عنوان 'استاد و شاگردي' براي كمك به رونق اشتغال خبر داد و گفت: واحدهاي توليدي متقاضي شركت در اين طرح نيز مشمول بيمه نخواهند بود اما سازمان فني و حرفه اي بايد شرايط كارآموزي آنها را تائيد كند.
وي، اشتغال روستايي را نيز يكي از اولويت هاي دولت جهت رونق اشتغال و تثبيت جمعيت روستايي ذكر كرد و افزود: حدود 50 هزار ميليارد ريال اعتبار با بهره بانكي شش درصد به اين بخش اختصاص يافته است كه در توزيع استاني سهم آذربايجان شرقي حدود 4 هزار و 400 ميليارد ريال است.
معاون كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، ظرفيت مشاغل خانگي در ايجاد اشتغال را بالا توصيف كرد و گفت: در سال جاري حدود 400 ميليارد ريال اعتبار به اين بخش اختصاص يافته است كه هر فرد متقاضي تا سقف 150 ميليون ريال با بهره چهار درصد مي تواند دريافت كند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزيزي راد
6132/518