۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82682686
T T
۰ نفر

باد و باران شديد در راه گيلان

۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82682686
باد و باران شديد در راه گيلان

رشت- ايرنا- بنابر پيش بيني هواشناسي گيلان، باد و بارش شديدباران و در برخي ساعت ها بسيار شديد در استان براي روزهاي پيش رو در انتظار است.

سرپرست اداره كل مديريت بحران استانداري گيلان با اشاره به اين پيش بيني هواشناسي استان روز دوشنبه به ايرنا گفت: هواشناسي گيلان وضعيت جوي استان را از امروز ( دوشنبه تا پنجشنبه جاري ) بارندگي و وزش باد ( گاهي خيلي شديد) و كاهش دما پيش بيني كرده است؛ از اينرو ، بايستي متوليان و شهروندان تمهيدات و پيش بيني هاي لازم را براي اين روزها داشته باشند.
عباس صابر با بيان اينكه بدنبال بارش باران شديد ؛ احتمال طغيان رودخانه ها، آبگرفتگي معابر و وقوع سيلاب در استان وجود دارد از مردم و گردشگران خواست از استقرار در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها خودداري كنند و همچنين از تردد غير ضروري در مسيرهايي كه مستعد آب گرفتگي و ريزش و رانش كوه بپرهيزند.
وي همچنين با توجه به روندكاهشي محسوس دما طي دوروز پيش رو خواست تا شهروندان در صورت خروج از منزل از پوشش مناسب استفاده كنند .
وي همچنين تاكيد كرد: با توجه به مساعد نبودن وضعيت جوي در دريا و سواحل ؛ شناورها نيز بايستي احتياط لازم را داشته و به توصيه ها توجه كنند.
طي چند روز گذشته بارش باران و باد شديدي استان گيلان را فرا گرفت كه متاسفانه با وجود توصيه ها و هشدارها شناوري در منطقه چپربرد خشكبيجار غرق شد و هنوز از سرنوشت چهار سرنشين آن اطلاعي در دست نيست.
*** باد و بارش خيلي شديد در بعضي ساعات در انتظار گيلان
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان نيز از تقويت سامانه بارش زا از عصر امروز ( دوشنبه) و امشب خبر داد.
مازيار غلامي افزود: بر اساس نقشه هاي هواشناسي از عصر امروز و امشب سامانه بارش زا در استان تقويت مي شود اما طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه شاهد وزش باد و بارش هاي شديد و گاهي خيلي شديد در استان خواهيم بود.
وي تصريح كرد: همچنين روند كاهش محسوس دما را داريم و ارتفاعات بالاي دو هزار و دو هزار و 500 متر همچون ارتفاعات تالش و اشكورات نيز بارش برف را خواهيم داشت.
وي با بيان اينكه شاهد آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل ها نيز طي 48 ساعت اينده خواهيم بود ، افزود : هموطنان بايستي از استقرار در حاشيه مسيل ها و رودخانه ها بپرهيزند .
غلامي ادامه داد: همچنين در صورت فعال بودن تجهيزاتي در حاشيه رودخانه ها ، بايستي اين مكان ها از نيروي انساني تخليه شود.
وي همچنين با اشاره به كاهش محسوس دما به خانواده ها توصيه كرد كه براي فرزندان خود بويژه مقطع ابتدايي از پوشش مناسب استفاده كنند.
وي با بيان اينكه دريا براي صيد و صيادي و دريانوردي تا اواخر هفته نامناسب است،خواست تا از فعاليت در اين زمينه طي اين روزها پرهيز شود.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان به بخش هاي كشاورزي ، مرغداري و گلخانه داران و استخرها ي پرورش ماهي نيز توصيه كرد تمهيدات لازم را در رابطه با فعاليت شان داشته باشند.
غلامي به بيشترين بارندگي و وزش باد طي شبانه روز گذشته نيز اشاره و بيان كرد: طي 24 ساعت گذشته بيشترين بارندگي در استان مربوط به بندرانزلي با 52 ميليمتر بوده است.
وي گفت: بيشترين دماي استان طي 24 ساعت گذشته مربوط به منجيل با 27 درجه سانتي گراد و كمترين دما جيرنده با هشت درجه سانتي گراد بوده است.
سيلاب ماه گذشته افزون بر 60 ميليارد تومان به گيلان خسارت وارد كرده است.
خبرنگار: مريم سليماني**انتشار دهنده: بابايي
7296/ 6030