۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82685322
T T
۰ نفر
فرماندار: رشد شاخص هاي شهري خواف متناسب با جمعيت نبوده است

گناباد- ايرنا- فرماندار خواف گفت: شاخص هاي شهري اين شهرستان متناسب با افزايش جمعيت ارتقا نيافته و توجه بيشتر مسئولان و دست اندركاران مربوط به اين مساله ضروري است.

به گزارش ايرنا محمدرضا پهلوان نژاد روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري خواف افزود: با وجود افزايش جمعيت شهري خواف از 56 هزار و 600 نفر در سال 1390 به 67 هزار و 500 تن در سال جاري، شاخص هاي شهري متناسب با آن رشد نكرده و اين مساله هم افزايي مسئولان و دست اندركاران را مي طلبد.
وي ايجاد منابع درآمدي پايدار، ورود به حوزه هاي مختلف و عدم اتكاي به اعتبارات دولتي را از ضرورتهاي مورد توجه شهرداري ها دانست و گفت: شهرداري ها بايد همگام با توسعه در حوزه هاي مختلف به افزايش درآمدهاي پايدار خود توجه داشته باشند.
وي خواستار الحاق 50 هكتار از وسعت بخش مركزي خواف به شهر سنگان اين شهرستان، به منظور افزايش جمعيتي و وجود ظرفيت هاي صنعتي معدني و ارتقاي شاخص هاي مسكوني و رفاهي اين منطقه شد.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري خراسان رضوي نيز در اين جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهي آتش نشانان، مديريت پسماند و زباله گاهها و آموزش و پرورش استان، جداسازي آب شرب از فضاي سبز را از سياستهاي مهم دولت دوازدهم براي صرفه جويي در مصرف آب دانست.
سيدمجتبي علوي مقدم همچنين خواستار توجه بيشتر شهرداري ها به كاشت گونه هاي گياهي كم آب و حذف كاشت چمن در فضاي سبز شد و گفت: شهرداري خواف با توجه به اين مسائل توفيقات خوبي در مصرف بهينه آب داشته است.
وي با اشاره به نقش و جايگاه ارزنده شوراهاي اسلامي، تفاهم، همكاري و همدلي بين شهرداري و شوراي شهر را عامل رشد و پيشرفت شهر برشمرد و بر افزايش توجه به ظرفيتهاي اين بخشها تاكيد كرد.
در پايان اين جلسه حكم ابقاي عبدالرحمان خجسته، شهردار فعلي خواف در سمت خود قرائت شد.
شهرستان خواف با جميعت بيش از 110 هزار نفري در 250 كيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.
2095/5132
خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي