۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82686009
T T
۰ نفر
كمك 2 میلیارد ریالی اتاق بازرگانی یاسوج به مراكز حمایتی بهزیستی

یاسوج- ایرنا- 10 مركز حمایتی زیر پوشش بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 2 میلیارد ریال به همت اتاق بازرگانی یاسوج تجهیز شدند.

به گزارش ایرنا، این میزان اعتبار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج و بر اساس تفاهم‌نامه همكاری بین این اتاق و سازمان بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج روز پنجشنبه در بازدید از مراكز حمایتی زیر پوشش بهزیستی گفت: فراهم كردن شرایط لازم برای تجهیز هر چه بیشتر این مراكز در استان كاری نیك، بشردوستانه و ضروری است.
جبار كیانی پور اظهار داشت: هم اینك از اعتبار ذكر شده 500 میلیون ریال به تجهیز شیر خوارگاه كهگیلویه و بویراحمد و یك میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به تجهیز 9 مركز دیگر اختصاص داده شده است.
وی عنوان كرد: در راستای فعالیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی برای حمایت از معلولان و سالمندان این استان ایجاد مركز انجمن نیكوكاری توسط این نهاد در دستور كار است.
مدیركل بهزیستی كهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در 10 مركز موجود در استان 400 نفر (معلول، عقب مانده ذهنی، بیمار روانی و شیرخوار) و 80 نفر سالمند از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می‌كنند.
علیرضا موسوی امجد افزود: یكهزار و 606 معلول روانی، یكهزار و 445 ناشنوا، یكهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حركتی در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیركل بهزیستی كهگیلویه وبویراحمد نرخ معلولیت در این استان را سه درصد بالاتر از میانگین كشوری و حدود 2.7 درصد ذكر كرد.
وی تصریح كرد كه تاكنون 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده‌اند كه حدود 6 هزار و 300 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
وی ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج‌های فامیلی و دانش ناكافی خانواده‌ها نسبت به مسائل روانشناختی كودكان را از عوامل مؤثر در افزایش بروز معلولیت در كهگیلویه و بویراحمد ذكر كرد.
موسوی امجد با اشاره به وجود حدود 146 خانواده چند معلولی در كهگیلویه و بویراحمد، تصریح كرد: ازدواج‌های فامیلی اصلی‌ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.
روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته گرامیداشت سالمندان از مراكز حمایتی زیر پوشش بهزیستی كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بازدید شد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110