۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82689034
T T
۰ نفر
نام نويسي 1500زائر اربعين حسيني در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - مدير حج و زيارت سيستان و بلوچستان گفت: هزار و 500 نفر از مردم اين استان تا كنون براي شركت در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني در سامانه سماح عتبات عاليات نام نويسي كردند.

رضا كيخا روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: نام نويسي براي شركت در اين مراسم معنوي در سامانه سماح به نشاني http//samah.haj.ir از اواخر مرداد امسال آغاز و تا پنج روز مانده به اربعين ادامه دارد.
وي افزود: پارسال 6 هزار و 400 نفر از مردم سيستان و بلوچستان در سامانه سماح نام نويسي كردند كه امسال پيش بيني مي شود به حدود 9 هزار نفر افزايش يابد.
وي تصريح كرد: براي عزيمت زائران سيستان و بلوچستان به عراق مرز خروجي شلمچه در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه امسال 12 دفتر زيارتي در سيستان و بلوچستان مشغول نام نويسي زائران در سامانه سماح هستند، گفت: متقاضيان اعزام به عتبات از مراجعه به دفاتر غيرمجاز خودداري كنند و تنها از طريق سامانه سماح و مراجعه به دفاتر زيارتي براي اعزام به راهپيمايي اربعين اقدام كنند.
مدير حج و زيارت سيستان و بلوچستان كل هزينه ها براي اخذ رواديد، بيمه و غيره براي شركت در اربعين حسيني را يك ميليون و 950 هزار ريال اعلام كرد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومترمربع و بيش از 2 ميليون و 700 هزار نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan