۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82691673
T T
۰ نفر

مديران شهرداري اهواز تغيير مي كنند

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82691673
مديران شهرداري اهواز تغيير مي كنند

ايرنا-اهواز- شهردار اهواز گفت: به دنبال به كارگيري نيروهاي متعهد و كارآمدتر در بدنه شهرداري هستم و به احتمال زياد به زودي شاهد تغيير مديران اين شهرداري خواهيم بود.

منصور كتانباف سه شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص تجهيز ناوگان اتوبوسراني كلانشهر اهواز و استفاده از ظرفيت خودروهاي اروندي اظهار كرد: اگرچه خريد اتوبوس از منطقه آزاد اروند صرفه اقتصادي 35درصدي به همراه دارد اما هدف ما خريد اتوبوس داخلي و تقويت اقتصاد داخلي است.
وي با اشاره به اينكه در 18 روز گذشته 55 دستگاه اتوبوس خريداري شده است افزود: 50 اتوبوس ديگر نيز درحال خريد است كه تمام اين اتوبوس ها به بخش خصوصي واگذار مي شوند.
كتانباف هزينه تهيه اين اتوبوسها را بالغ بر 500 ميليارد ريال عنوان كرد و يادآور شد: سازمان شهرداري اهواز نيازمند تجهيزاتي است كه برخي از آنها مانند خودروي آتش نشاني با پله 56 متري در داخل كشور توليد نمي شود و حداقل دو دستگاه از آنها بايد براي كلانشهر اهواز تهيه شود.

*عدم پرداخت عوارض يكي از دلايل عقب ماندگي اهواز است
شهردار اهواز يكي از دلايل عدم تخيص كامل بودجه شهرداري در سال هاي گذشته را ارسال نكردن قبوض عوارض نوسازي و بهاي خدمات به درب منازل دانست و تصريح كرد: 300 هزار پلاك مسكوني در چهار سال گذشته عوارض خود را پرداخت نكرده اند كه مبلغي حدود هزار و 200 ميليارد ريال است و با احتساب عوارض واحدهاي تجاري،پسماند و كسب و پيشه به رقم بالايي خواهيم رسيد.
وي نبود مشاركت هاي اقتصادي توسط بخش خصوصي، عدم پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، وجود برخي موارد فساد مالي و عدم پرداخت عوارض آلايندگي توسط شركت ها را از ديگر موارد عقب ماندگي كلانشهر اهواز عنوان كرد.
شهردار اهواز افزود: مبلغ طلب شهرداري اهواز از شركت نفت كلان است اما به علت شرايط اقتصادي حاكم بر اين شركت به دنبال ايجاد فشار بر آنها نيستيم.
وي افزود: سهم مناطق نفتخيز از درآمد فروش نفت دو درصد است كه مبلغي حدود بيست هزار ميليارد ريال مي شود و بخش بزرگي از مشكلات شهري را حل مي كند.
6064
خبرنگار:ندا رضا پور** انتشار دهنده: محسن بهاروند