۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82692349
T T
۰ نفر
فرماندار: ساخت سريال يعقوب ليث صفاري با جديت دنبال مي شود

زاهدان - ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه زابل گفت: ساخت سريال يعقوب ليث صفاري از مفاخر منطقه در دستور كار قرار گرفته است كه توسط يكي از تهيه كنندگان و كارگردانان مطرح كشوري توليد مي شود.

هوشنگ ناظري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به سفر اخير معاون فرهنگي سازمان برنامه بودجه كشور به منطقه سيستان افزود: در اين سفر ساخت سريال يعقوب ليث توسط سازمان برنامه و بودجه كشور مورد تاييد و در ليست توليد فيلم هاي فاخر كشور قرار گرفت.
وي اظهار داشت: ساخت سريال يعقوب ليث صفاري در سيستان و بلوچستان از گذشته تاكنون مطرح بوده به طوري كه هم اينك مراحل پاياني فيلم نامه توسط برخي از صاحب نظران اين استان در حال انجام است.
وي افزود: در نشست اخير مسئولان كشوري و استاني بر روي توليد سينمايي يا سريالي اين فيلم بحث شد تا ساخت آن به صورت سريالي و از طريق صدا و سيما باشد.
وي با بيان اينكه سيستان و بلوچستان در بخش فيلم سازي مظلوم واقع شده است تصريح كرد: اين استان با توجه به نقش موثر افراد بزرگ در بخش هاي هنري، ادبي، علمي و ديني آن گونه كه بوده تا كنون معرفي نشده است.
فرماندار زابل گفت: يعقوب ليث به عنوان يكي از مفاخر منطقه سيستان نقش موثري در تاريخ و سياست كشور ايفا كرده است.
ناظري اظهار داشت: ظرفيت و پتانسيل هاي منطقه فرصتي براي حضور هنرمندان، مورخان و صاحب نظران است تا در تهيه اين فيلم خود را مطرح كنند.
وي بيان كرد: توليد سريال يعقوب ليث فرصت خوبي براي معرفي ظرفيت هاي اين منطقه است.
معاون توسعه آموزشي و فرهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور چندي پيش در سفر به سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در زابل اظهار داشت: در صورت وجود كارگردان براي ساخت فيلم يعقوب ليث صفاري سازمان برنامه و بودجه از ساخت اين فيلم حمايت مالي مي كند.
وي بيان كرد: بر اساس قانون بودجه سال 96 ساخت پنج فيلم فاخر مصوب شده كه بدين منظور 200 ميليارد ريال از سوي سازمان برنامه و بودجه و 100 ميليارد ريال نيز از سوي مجلس شوراي اسلامي در اختيار سازمان سينمايي كشور قرار گرفته است كه ساخت فيلم يعقوب ليث صفاري مي تواند يكي از اين فيلم ها باشد.
محمودرضا واعظ مهدوي اظهار داشت: ساخت فيلم هاي تاريخي هزينه بسيار زيادي مي خواهد بنابراين براي ساخت فيلم يعقوب ليث بايد كارگردان آن مشخص تا تامين اعتبار شود.
وي بيان كرد: زمينه هاي تاريخي و فرهنگ غني منطقه سيستان راهي مناسب براي پيشرفت اين منطقه محسوب مي شود.
به گزارش ايرنا آرامگاه يعقوب ليث صفاري اثري برجاي مانده از دوره تيموريان است كه در محوطه باستاني جندي شاپور در 10 كيلومتري شرق شهر دزفول و در جاده دزفول - شوشتر در روستاي اسلام آباد واقع شده و به ثبت ملي رسيده است.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامي **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan