۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82695590
T T
۰ نفر
مرگ مرد 60 ساله دزفولی و ادعای سهل انگاری اورژانس 115

دزفول - ایرنا - خانواده مردی كه چندی پیش حین انتقال به بیمارستان جان باخت مدعی اند 'اورژانس 115 دزفول از اعزام آمبولانس برای انتقال بیمار بدحالشان به بیمارستان كوتاهی كرده است'.

امیر سعیدی كیا فرزند این مرد فوت شده روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول گفت:دوشنبه 10 مهرماه جاری به علت نامساعد بودن حال عمومی پدرم با اورژانس 115 تماس گرفته و خواستار اعزام آمبولانس برای انتقال وی به بیمارستان شدیم.
وی افزود:با وجود نامساعد بودن حال عمومی پدرم و در شرایطی كه دچار تپش قلب شده و نفس وی به شماره افتاده بود ، اپراتور 115 اعلام كرد آمبولانس اعزام نمی شود.
وی اظهار داشت: به دلیل اعزام نكردن آمبولانس از سوی اورژانس 115 دزفول لذا به ناچار پدر بدحالم را سوار تاكسی كرده اما در مسیر بیمارستان وضعیت جسمی وی وخیم شد و فوت كرد.
این شهروند دزفولی ضمن اعتراض نسبت به كوتاهی پرسنل اورژانس 115 دزفول گفت: در اتاق احیا نیز هیچگونه اقدام پزشكی برای كمك و نجات احتمالی پدرم صورت نگرفت.
سیدمحمد محمودی نژاد رئیس فوریت های پزشكی دزفول نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه نیروهای اورژانس برای سلامت بیماران خدمت می كنند و راضی به ایجاد مشكل برای هیچ بیماری نیستند گفت: اورژانس در طول شبانه روز بارها با تماس های كذب برخی شهروندان روبرو می شود و در حالی كه با كمبود نیرو و امكانات مواجه است از تمام ظرفیت خود برای كمك به بیماران استفاده می كند.
وی همچنین در خصوص ادعای خانواده متوفی گفت: فایل صوتی مربوط به تماس شهروند مذكور بررسی شده كه مشخص شد'تماس گیرنده بدون اشاره به وضعیت وخیم بیمار در كمال آرامش با پرسنل اورژانس صحبت كرده است.
وی اظهار داشت:مشكل مرد بیمار در تماس تلفنی صورت گرفته 'یبوست شدید' ، سرماخوردگی ، مشكل در تنفس و ناتوانی در راه رفتن و اینكه چند سال پیش تحت عمل جراحی طحال قرار گرفته بیان شده است.
محمودی نژاد افزود:از آنجا كه در تماس تلفنی صورت گرفته از سوی خانواده این فرد با اورژانس 115 ، كوچكترین اشاره به وضعیت بد بیمار نشده لذا پرسنل اورژانس اعزام آمبولانس را ضروری نمی بینند.
وی با بیان اینكه آماده اظهار نظر نظام پزشكی و دادگستری در این رابطه هستیم گفت: در این مورد سهل انگاری پرسنل اورژانس كمتر از 20 درصد است زیرا فرد تماس گیرنده اطلاعات غلط و نادرستی ارائه كرده در حالی كه وضع بیمار خیلی بدتر از آن چیزی بوده كه بیان شده است و تماس گیرنده نتوانسته اورژانس را توجیه كند كه وضع بیمار وخیم است.
رئیس مركز فوریت های پزشكی دزفول با بیان اینكه سامانه 190 آماده دریافت شكایات اورژانس است از شهروند شاكی كه پدر وی فوت كرده تقاضا كرد در نشستی موضوع بررسی شود.
وی بیان داشت: در صورت طرح شكایت علیه اورژانس و اثبات در كوتاهی اورژانس 115 طبق قانون متناسب با درصد سهل انگاری از سوی اورژانس به خانواده فرد متوفی دیه پرداخت می شود.
200 نفر در اورژانس شهرهای دزفول ،شوش و گتوند زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی دزفول فعالیت می كنند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه