۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82698211
T T
۰ نفر
افرادي كه به پاكستان مي روند مراقب پشه آئدس باشند

زاهدان - ايرنا - كارشناس حشره شناسي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: اگر كسي به كشور پاكستان رفت و آمد مي كند و علائمي چون كمردرد شديد، درد مفاصل، كوفتگي بدن و تب بالا دارد حتما به پزشك مراجعه كند.

دكتر محمدرضا يعقوبي روز دوشنبه در حاشيه كارگاه آموزشي مراقبت بيماري چيكنگونيا، تب دنگي و حشره شناسي در ايرانشهر به خبرنگار ايرنا اظهار داشت:
با توجه به همسايگي سيستان و بلوچستان با 2 كشور پاكستان و افغانستان كارگاه آموزشي مراقبت از بيماريهاي چيكنگونيا، تب دنگي و حشره شناسي در ايرانشهر برگزار شده است.
وي افزود: با توجه به اينكه 2 كشور افغانستان و پاكستان به دليل مشكلات داخلي و نداشتن بودجه، نيرو و سيستم بهداشتي مناسب در وضعيت نابسامان و در معرض بيماري هاي گوناگون مسري قرار دارند برگزاري اين كارگاه آموزشي به مدت 6 روز در سيستان و بلوچستان به عنوان همسايه اين 2 كشور به اجرا در آمد.
وي افزود: پشه آئدس عامل انتقال بيماريهاي بسيار مهم و خطرناك است كه فعلا هيچ واكسني براي آنها وجود ندارد.
كارشناس حشره شناسي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: با توجه به اينكه پشه يادشده در كشور پاكستان تعداد زيادي را مبتلا به بيماري كرده است بايد همه تلاش كنند تا اين پشه وارد منطقه و كشور نشود.
وي با اشاره به رفت و آمد برخي از مردم سيستان و بلوچستان به كشورهاي پاكستان و افغانستان گفت: بايد مواظب باشيد گرفتار اين بيماري نشويد.
7314**8006 **6081 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: حيدر سراياني