۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82700317
T T
۰ نفر
آثار جشنواره ملي لباس كودك و نوجوان ويترين ملي مي ‌شود

تهران- ايرنا- نخستين جشنواره ملي طراحي لباس و پارچه كودك و نوجوان با همراهي حداكثري برندهاي اين رسته و با هدف ايجاد ويترين ملي برگزار مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور، در اولين جلسه شوراي فني نخستين جشنواره ملي لباس كودك و نوجوان مقرر شده است نخستين جشنواره ملي لباس كودك و نوجوان با همراهي حداكثري برندهاي اين رسته با هدف ايجاد ويترين ملي برگزار شود.
مشورت در راستاي انتخاب اساتيد براي كارگاه هاي آموزش، تأكيد بر لزوم جلب مشاركت آثار برتر برندها براي ايجاد ويترين درخور جشنواره و نمايش آثار برندهاي برتر حوزه طراحي و توليد لباس نوزاد از جمله مباحث مطرح در اين جلسه بود.
نحوه نمايش لباس ها در جشنواره و استفاده نكردن از مانكن و ارائه ايده با تكيه بر ويترين برندهاي معتبر اين حوزه همراه با استفاده از استندهاي چوبي و در كنار ماكت‌هاي كودكانه و فانتزي نيز در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت.
توجه به كاربرد چاپ و گلدوزي و جلب توجه دانشجويان با تكيه بر كاربردي كردن پايان نامه هاي دانشجويي مرتبط ، توليد انبوه براي پارچه‌هاي كاربردي و ورود ايده هاي خلاقانه به چرخه نساجي، ايجاد ارتباط مؤثر ميان طراحان و توليدكنندگان و حضور هر دو گروه در مسابقه زنده جشنواره نيز در اين جلسه عنوان شد.
همچنين مقرر شد با ايجاد فضاي مشاركت بازديدكنندگان با نگاه آموزشي و كارگاهي همراه با سرگرمي هاي مرتبط همچون چاپ و نقاشي كودكان بر روي لباس و بحث هاي روانشناختي در حوزه پوشاك كودكان و نوجوان، اثراث درخور توجه اين رويداد افزايش يابد.
نخستين نمايشگاه ملي طراحي لباس و پارچه كودك و نوجوان به همت بنياد ملي مد و لباس كشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ايران، بهمن ماه 96 برگزار مي شود.
اين جشنواره بر آن است تا با توجه به خلاء موجود در طراحي پارچه و لباس كودكان و نوجوانان و حساسيت و اهميت اين گروه در بخش صنعت پوشاك، همچنين نياز شديد به طرح پارچه و لباس، الگوي مناسب و كيفيت مطلوب دوخت در اين عرصه، فرصتي براي گردهمايي و شناسايي نيروهاي متخصص و كارآمد و فضاي رقابتي سالم و تخصصي در بين فعالان اين حوزه، در جهت حمايت از طراحان و توليدكنندگان اين عرصه فراهم آورد تا با ارائه آثار خود، سهمي در توانمندي صنعت پوشاك كودك و نوجوان داشته باشد.
اين رويداد در هفت بخش شامل طراحي پارچه، طراحي لباس، نمايش لباس‌هاي اجرا شده، كارگاههاي آموزشي، گفت وگو و نشست، بخش صنعت و توليد و مسابقه زنده تيمي برگزار خواهد شود.
فراهنگ**9338**1055
خبرنگار:صديقه بهارلو**انتشار: زينب كارگر
۰ نفر