۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82701620
T T
۰ نفر
قوي‌ترين دمنوش‌هايي كه به بدنتان گرما مي‌بخشند

پايگاه خبري تحليلي شستون مطلبي با عنوان «قوي‌ترين دمنوش‌هايي كه به بدنتان گرما مي‌بخشند» منتشر كرده است.

دراين مطلب آمده است: به گزارش شستون، بسياري از ما در فصل سرما، دست و پاهايمان سرد و بدنمان دچار لرزش مي‌شود. در اين مواقع، هيچ نوشيدني مانند دمنوش‌هاي گرمابخش حالمان را خوب نمي‌كند. در اين مطلب دمنوش‌هايي را معرفي مي‌كنيم كه در فصل سرما به بدنمان گرما و انرژي مي‌بخشند.
طرز تهيه دمنوش زنجبيل
زنجبيل تازه را به ميزان يك قاشق غذاخوري در ظرفي مناسب رنده سپس با آب جوش به مدت 10 دقيقه دَم كنيد، داخل صافي بريزيد و تفاله آن را بگيريد. اين دمنوش بدنتان را گرم مي‌كند و از شر ويروس‌هاي سرماخوردگي در امان نگه مي‌دارد. مصرف دمنوش زنجبيل براي افرادي كه سيستم ايمني ضعيف دارند نيز مفيد است.
موارد منع مصرف دمنوش زنجبيل
مصرف دمنوش زنجبيل براي مبتلايان به زخم يا درد معده مضر است و سوزش معده را افزايش مي‌دهد همچنين نوشيدن اين دَمكرده سردرد‌هاي ضربان‌دار را تشديد مي‌كند، بنابراين بايد با احتياط استفاده شود.
طرز تهيه دمنوش دارچين
چند تكه چوب دارچين را در يك قوري آب جوش، به مدت 15 تا 20 دقيقه دَم كنيد همچنين مي‌توانيد كمي عسل هم به آن بيفزاييد. افزودن چند قطره آب‌ليمو ترش تازه نيز طبع گرم دارچين را تعديل مي‌كند.
خواص دمنوش گزنه
گزنه سرشار از ويتامين C، انرژي‌زا و تقويت‌كننده سيستم ايمني بدن است.
طرز تهيه دمنوش گزنه
سه قاشق غذاخوري برگ خشك گزنه را با يك فنجان آب جوش، به مدت 10 دقيقه دَم كنيد و روزانه چند فنجان از آن بنوشيد همچنين آب گزنه كم خوني و خستگي مفرط را نيز رفع مي‌كند. براي اين منظور بايد برگ‌هاي تازه اين گياه را مخلوط، آب آن را صاف و هفته‌اي سه مرتبه نصف فنجان از آن ميل كنيد.
طرز تهيه دمنوش بادرنجبويه
براي تهيه دمنوش بادرنجبويه بايد مقداري از برگ‌هاي بادرنجبويه را در يك قوري آب سرد بريزيد و روي شعله مستقيم قرار دهيد تا به نقطه جوش برسد، سپس اجازه دهيد با شعله غيرمستقيم خوب دَم بكشد.
طرز تهيه دمنوش زيرفون
براي تهيه دمنوش زيرفون بايد يك قاشق غذاخوري گل زيرفون را با يك ليوان آب بجوشانيد و روزانه 2 تا سه مرتبه از اين محلول ميل كنيد.
مصرف زياد دمنوش زيرفون كاهش فشارخون را به همراه دارد.
طرز تهيه دمنوش برگ‌به
براي تهيه دمنوش برگ‌به بايد 10 تا 15 عدد برگ‌به را به مدت 20 دقيقه خيس كنيد سپس آن‌ها را بشوييد. برگ‌هاي‌به را در يك ليتر آب در قوري حرارت دهيد. وقتي آب جوش آمد، زير آن را كم كنيد و هنگامي‌كه يك سوم آب تبخير شد، دمنوش آماده است همچنين مي‌توانيد در صورت تمايل كمي هل يا چوب دارچين و عسل يا نبات به آن بيفزاييد.
طرز تهيه دمنوش نعناع
براي تهيه دمنوش نعناع، بايد يك قاشق مرباخوري تا يك قاشق غذاخوري از پودر نعناع را با يك و نيم ليوان آب جوش، به مدت 20 دقيقه دَم كنيد.
طرز تهيه دمنوش گلپر
براي تهيه دمنوش گلپر بايد يك قاشق مرباخوري گلپر را در يك ليوان آب جوش بريزيد سپس در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد كه به مدت پانزده دقيقه بماند تا به رنگ زرد درآيد
طرز تهيه دمنوش مرزنجوش
براي تهيه دمنوش مرزنجوش بايد مقداري از گياه را در يك قوري آب جوش بريزيد و اجازه دهيد كه با شعله‌ي غيرمستقيم دَم بكشد.
8006**6081دريافت كننده: نرگس تيموري**انتشار دهنده: حيدر سراياني