به گزارش روز جمعه ايرنا از ايكوپرس، «هاشم يكه زارع»، ايجاد پايگاههاي توليدي را عامل بهره مندي از منافع و مزيت هاي تعرفه اي در كشورهاي هدف دانست و افزود: در پژوهش هايي كه در بازارهاي مختلف صادراتي صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر ز بازار شناسايي و براساس نگرش جديد در توسعه بازارها، صادرات به برخي كشورها در اولويت قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: اين گروه در هر بازار هدف، بسته به سلايق، نيازها، رقباي آن بازارمحصولات متناسب با بازار هدف را تعريف مي كند. همچنين براي حضور مستمردربازارهاي هدف، ايجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتي، حفظ برند ملي و مونتاژ خودرو هاي مختلف در سايت هاي فرامرزي دردستور كار قرار دارد.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: كسب سهمي از بازار خودرو و قطعه به ويژه قطعات ريخته گري، يكي از مواردي است كه در فصل جديد همكاري هاي بين المللي گروه صنعتي ايران خودرو با شركاي تجاري دنبال مي شود و اجراي رويكرد توليد بدون سرمايه گذاري و همكاري با ارايه خدمات فني مهندسي ازديگر راهبردهاي اصلي ايران خودرو در كشورهاي صادراتي هدف است.
يكه زارع يادآور شد: بر اين اساس، گروه صنعتي ايران خودرو با ارايه خدمات فني و مهندسي در بازارهاي هدف و با سرمايه گذاري طرف مقابل توانسته است ريسك سرمايه گذاري در سايت هاي خارج از كشور كاهش دهد.
وي با اشاره به سايت در حال احداث در كشور آذربايجان نيز گفت: با توجه به شناخت مردم آذربايجان از برند ايران خودرو، توليد محصولات دنا، سمند و رانا در اين سايت هدف گذاري شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله ساير محصولات ايران خودرو در اين خط توليد خواهد شد.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: سايت ايران خودرو در آذربايجان با مشاركت طرف آذري و در مساحت 10 هكتار، در شهرك صنعتي نفتچاله در حال ساخت بوده و قرار است در اين سايت، سالانه 10هزار دستگاه خودرو توليد شود. در فاز دوم اين پروژه توليد خودروهاي تجاري براي نوسازي ناوگان حمل ونقل اين كشور مدنظر است.
وي افزود: با راه اندازي خط مونتاژ محصولات ايران خودرو در آذربايجان، اين كشور به عنوان پايگاه صادراتي ايران خودرو در منطقه خواهد بود و توليدات ايران خودرو از طريق آن به ساير كشورهاي همسايه صادر خواهد شد.
اين مقام مسئول با اشاره به صادرات محصولات كامل در بازارهاي هدف، افزود: توسعه محصولات در بازارهاي سنتي ايران خودرو از جمله بازار عراق در دستور كار قرار دارد.
يكه زارع يادآورشد: برنامه توسعه شبكه خدمات پس از فروش نيز در اين كشور به اجرا گذاشته شده تا با ايجاد و بهينه سازي رابطه با مشتريان نهايي محصولات، خدمات مطلوب تري ارايه دهيم. ارايه خدمات امدادي در عراق بخش ديگري از خدمات ارايه شده در عراق است.
وي درباره صادرات محصولات كامل به كشورهاي مشترك المنافع (CIS)، ارمنستان را از جمله بازارهاي هدف ايران خودرو دانست و گفت: دسترسي به سوخت سي. ان.جي و اقتصادي بودن تامين آن براي مصرف كننده در اين كشور از عوامل اصلي استقبال مردم اين كشور از محصولات گازسوز ايران خودرو است. محصولات گازسوز ايران خودرو نيز مي تواند نياز بازار اين كشور را تامين كند.
مديرعامل ايران خودرو تصريح كرد: با دريافت مجوز استاندارد يورو 5، توسعه صادرات به كشورهاي مشترك المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نيز در دستور كار ايران خودرو قرار دارد كه به اين ترتيب اهداف تعيين شده در حوزه صادرات محصول ايران خودرو محقق خواهد شد.
يكه زارع تاكيد كرد: با توسعه محصولات جديد و مشاركت در ايجاد پايگاه هاي توليدي برون مرزي به دنبال نقش آفريني در بازارهاي بين المللي و كسب سهم مناسب از اين بازارها هستيم.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام **1070*1724* خبرنگار: فريبا بابائي * انتشار: حسين فتح الهي
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو:
صادرات محصول با كيفيت وقيمت رقابتي، راهبرد اصلي ايران خودرو است
۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر:
82702261
تهران- ايرنا - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، صادرات محصول با قيمت و كيفيت رقابتي را راهبرد اصلي ايران خودرو دانست وگفت: با ارتقاء سايت هاي توليدي فعلي وبهره برداي ازسايت جديد محصولات ايران خودرو كه با سرمايه گذاري طرف مقابل و صادرات خدمات فني و مهندسي ايران خودرو ايجاد شده، بازارهاي صادراتي توسعه مي يابد.