۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82704374
T T
۰ نفر

زخم هایی كه از3 سرطان كشنده تر است

۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82704374
زخم هایی كه از3 سرطان كشنده تر است

تهران - ایرنا - رییس دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت به عوارض زخم پای دیابت اشاره كرد و گفت: مرگ و میر پنج ساله بر اثر ابتلا به زخم پای دیابت از 3 سرطان سینه، پروستات و هوچكین ( نوعی سرطان خون) بیشتراست.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر سید مهدی طبایی روز یكشنبه در نشست خبری دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش سازمان مركزی جهاد دانشگاهی بر ضرورت توجه بیشتر به زخم پای دیابت در كشور اشاره كرد و گفت:مرگ و میر كسانی كه دچار زخم پای دیابت هستند در 5 سال اول حدود 45 درصد است.
وی با اشاره به اینكه قطع عضو و ناتوانی از جمله عوارض زخم پای دیابت است، گفت: زخم پای دیابت تا 25 درصد منجر به قطع عضو می شود.
طبایی با اشاره به اینكه مردان بیشتر دچار قطع عضو می شوند، گفت: اغلب قطع اندام از زخم كوچك آغاز می شود كه با درمان ساده قابل رفع بود، كه به دلیل بی توجهی به قطع عضو منجر می شود.
وی درادامه به شیوع زخم مزمن در دنیا اشاره كرد و گفت: یك تا 2 درصد مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند؛ مهمترین و اولین علت زخم مزمن بیماری های قلبی - عروقی است كه 70 درصد زخم های تحتانی بدن بر اثر این بیماری ایجاد می شود.
طبایی دیابت را دومین علت زخم مزمن اعلام كرد و گفت: این بیماری شیوع وحشتناكی در دنیا دارد و پیش بینی می شود كه 370 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا باشند.
رییس دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت بیان كرد: كسانی كه دیابت آنها طولانی می شود تا 25 درصد دچار زخم شدید می شوند. زخم شدید نشان می دهد كه دیابت بر روی ارگان های اصلی بدن از جمله قلب ، چشم و كلیه اثر مخرب داشته است.

** لیزر به كمك درمان زخم ها آمده است
دبیر علمی بخش بالینی دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز به پیشرفت ها در زمینه درمان زخم اشاره كرد و گفت: لیزر در كنار سایر درمان ها به كمك درمان زخم ها آمده است.
دكتر پروین منصوری در این نشست اظهار كرد: قدم های بزرگی در این مورد برداشته شده تا خدمات مطلوب تری به این دسته از بیماران ارائه شود.
وی ادامه داد: محققان در تلاش هستند با استفاده از شیوه هایی مانند نانو یا سلول های بنیادی، خدمات بهتری به افراد مبتلا به زخم های مزمن ارائه و آنان را از درد و آلام این بیماری نجات دهند.
منصوری با اشاره به اینكه زخم مشكل جهانی است، گفت: در آمریكار تعداد افرادی كه دچار زخم هستند بیشتر از سایر بیماری ها از جمله سرطان است.
وی به شیوع زخم پای دیابت در كشور اشاره كرد و گفت: افزایش بیماری دیابت سبب شیوع این بیماری شده و بالا رفتن سن هم در ابتلا افراد به زخم پای نقش موثر دارد.
دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت با حضور تعدادی از پایه گذاران درمان زخم و محققان صاحب نام داخلی و خارجی از 3 تا 5 آبان ماه در سالن همایش بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
دبیر علمی بخش علوم پایه دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم به استقبال خوب محققان از این رویداد علمی اشاره كرد و گفت: تعداد مقالات دریافتی به این كنگره 30 درصد افزایش داشته كه این موضوع نشان می دهد كه علاقه به فعالیت های تحقیقاتی در زخم های مزمن بیشتر شده است.
دكتر منصور جمالی اظهار كرد كه از مجموع مقتالات دریافتی، 160 مقاله پذیرفته شده كه از این تعداد 93 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینكه 60 درصد مقالات در حوزه بالینی است، اظهار كرد: این موضوع نشان دهند توجه به حوزه بالین است كه این روند باید با سرعت بیشتری ادامه یابد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
دبیر اجرایی دومین كنگره بین المللی و چهارمین كنگره ملی زخم و ترمیم نیز در این نشست خبری گفت: تقویت بخش دانشجویی از رویكردهای این كنگره است و از سه كارگاه تخصصی یك مورد در زمینه دانشجویی است.
محسن فاتح به برگزاری سه كارگاه تخصصی در این همایش اشاره كرد و گفت: درمان كمكی با پانسمان های جدید، وكیوم تراپی و روش های تدوین مطالعات سه كارگاه تخصصی هستند كه در این رویداد علمی برگزار خواهند شد.
1201**1440
** خبرنگار: عبدالكریم جبارپور ** انتشار: گلشن
۰ نفر