۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82704496
T T
۰ نفر
سيستم تصفيه فاضلاب و پساب كارخانه قند شيروان نيازمند اصلاح است

بجنورد - ايرنا- مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: سيستم تصفيه فاضلاب و پساب كارخانه قند شيروان نيازمند اصلاح است و بايد به روز رساني شود.

سيد اصغر مطهري يكشنبه در گفت و گو با ايرنا در پاسخ به گلايه ساكنان اين منطقه براي بوي نامطبوع در فصل فعاليت اين كارخانه اظهار كرد: سيستم تصفيه فاضلاب و پساب اين كارخانه مشكلات حاد شيميايي ندارد و چندين سال است كه اين كارخانه كار مي كند و بخش محصولات كشاورزي به فعاليت آن وابسته است.
وي با بيان اينكه طي دو سال اخير پي گيري هاي فراواني براي سيستم تصفيه فاضلاب آن از سوي محيط زيست صورت گرفته است گفت: چندين سال است كه مكاتبات فراواني انجام شده و تذكرات كتبي داده شده كه بايد حجم پساب كارخانه كاهش و از ماندن فاضلاب به مدت طولاني جلوگيري شود.
مطهري با اشاره به اينكه بايد آب در حال چرخش باشد و هوادهي عمقي و سطحي صورت گيرد تا بو كمتر شود اظهار كرد: در زمانيكه مصرف اين كارخانه به اوج مي رسد مشكل بوي نامطبوع صورت مي گيرد كه چندين ماه بيشتر نيست ولي براي آن هم بايد تدابير لازم انديشيده شود.
مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: طي دو سال اخير اقدامات بسياري براي سيستم تصفيه فاضلاب و پساب اين كارخانه صورت گرفته ولي با توجه به هزينه بر بودن اين سيستم، از سوي كارخانه قند شيروان هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
كارخانه قند شيروان يكي از قديم ترين واحدهاي تبديلي در خطه شمال شرق كشور است كه ظرفيت اسمي تبديل اين واحد مصرف چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است اما اكنون با نيمي از اين ظرفيت كار مي كند.
چغندر قند مورد نياز كارخانه قند شيروان علاوه بر خراسان شمالي، از استان هاي خراسان رضوي و جنوبي و سمنان به اين كارخانه حمل مي شود.
كارخانه قند شيروان در 10 كيلومتري غرب شيروان قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي