۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82707021
T T
۰ نفر
300 هزار نفر در سيستان و بلوچستان دفترچه رايگان بيمه همگاني دريافت كردند

زاهدان - ايرنا - مديركل بيمه سلامت سيستان و بلوچستان گفت: 300 هزار نفر در اين استان زير پوشش بيمه سلامت همگاني قرار گرفته و به صورت رايگان دفترچه بيمه دريافت كردند.

به گزارش ايرنا محمد صفدري روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: با اجراي طرح بيمه سلامت براي تمام افراد با هويت ايراني (شناسنامه و شماره ملي) كه به هر دليلي بيمه نبودند، دفترچه بيمه صادر شده است.
وي افزود: هم اينك 2 ميليون و 300 هزار نفر در سيستان و بلوچستان زير پوشش بيمه سلامت قرار دارند كه يك ميليون و 600 هزار نفر آنان روستايي و عشاير هستند كه دولت به صورت رايگان براي آنان دفترچه بيمه سلامت صادر كرده است.
وي ادامه داد: علاوه بر روستاييان و عشاير براي 300 هزار نفر از مردم محروم و فاقد توانايي مالي ساكن در شهرهاي سيستان و بلوچستان نيز به صورت رايگان دفترچه بيمه سلامت همگاني صادر شده است تا مانند ساير بيمه شدگان از خدمات درماني بهره گيرند.
مديركل بيمه سلامت سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تيم سلامت براي جامعه روستاييان خدمات پايه را ارائه مي دهند و اگر نياز به خدمات تخصصي و فوق تخصصي داشته باشند از طريق سامانه ارجاع به شهرها مراجعه مي كنند.
صفدري افزود: براي بقيه اقشار سيستان و بلوچستان شامل كارمندان دولت، خانواده معظم شهدا، ايثارگران، جانبازان، مددجويان بهزيستي، طلاب علوم ديني، دانشجويان و بيماران خاص نيز دفترچه بيمه سلامت صادر شده است.
وي گفت: در حالت عادي هر فرد در حوزه شهري به منظور دريافت دفترچه بيمه سلامت بايد براي هر يك از اعضاي خانواده اش سالانه يك ميليون ريال پرداخت كند.
وي افزود: با توجه به نداشتن توان مالي افراد داراي دفترچه بيمه سلامت همگاني در سيستان و بلوچستان براي مراجعه به مراكز درماني بخش خصوصي، از اول آبان امسال دارندگان اين بيمه با هدف كاهش هزينه هاي درمان فقط مي توانند به مراكز دولتي دانشگاهي مراجعه كنند.
وي تاكيد كرد: تمام اساتيد متخصص و فوق تخصص، پزشكان راديولوژي، آزمايشگاه، فيزيوتراپي، ام ار آي و سي تي اسكن و غيره در مراكز درماني دولتي دانشگاهي سيستان و بلوچستان آماده خدمت رساني به دارندگان دفترچه بيمه سلامت همگاني هستند.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت و 187 هزار و 502 كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود كه بنا به گفته علي اوسط هاشمي استاندار اين استان افزون بر 51 درصد جمعيت استان در روستاها و بقيه در شهرها سكونت دارند.
اين استان داراي 19 شهرستان است و افزون بر1100 كيلومتر مرز زميني با كشورهاي افغانستان و پاكستان و 310 كيلومتر مرز دريايي در درياي عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: حيدر سراياني
۰ نفر