۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82708386
T T
۰ نفر
خدمات رساني جمعيت هلال احمرخوزستان درقالب طرح پوشش نهضت عظيم پياده روي اربعين حسيني

اهواز - ايرنا - مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر استان امسال با آمادگي بيشتر در قالب طرح پوشش نهضت عظيم پياده روي اربعين حسيني به زائران حسيني در دو مرز شلمچه و چذابه خدمات رساني مي كند.

به گزارش ايرنا علي خدادادي چهارشنبه در حاشيه نشست شوراي فرهنگي در جمع خبرنگاران در محل جمعيت هلال احمر استان بيان كرد: اين طرح به صورت رسمي به مدت 15 روز از هفت آبان ماه جاري آغاز و تا 21 آبان ماه ادامه دارد و با توجه به شروع حركت زائران حسيني، از اواخر مهرماه پوشش امدادي در مرزهاي شلمچه و چذابه با حضور نجاتگران جمعيت هلال احمر آغاز شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان با اشاره به استقرار سه هزار و ششصد امدادگر و نجاتگر در ايام اربعين امسال در 2 مرز شلمچه و چذابه گفت: در مجموع 13 پست امداد و نجات در مرزها و مسيرهاي منتهي به آنها و چهار پست در مبادي ورودي استان در شهرستان هاي انديمشك، ايذه، بهبهان و هنديجان مستقر مي شود و 2 قرارگاه پشتيباني عمليات امداد و نجات نيز در شلمچه و چذابه مستقر مي شود.
خدادادي افزود: 2 اردوگاه هر كدام با ظرفيت 150 تخته چادر جهت اسكان اضطراري زائرين در مرز شلمچه پيش بيني شده است.
وي عنوان كرد: 2 پست امدادي به همراه دو دستگاه آمبولانس در محل اسكان زائرين و 3 پست امدادي به همراه 3 دستگاه آمبولانس و خودروي نجات در مسير تردد زائرين از ميدان مقاومت تا دوراهي مرز و يادمان شلمچه مستقر مي شود.
خدادادي گفت: دو فروند بالگرد در مرزهاي شلمچه و چذابه با در نظر گرفتن موارد امنيتي مستقر مي شوند كه در مواقع ضروري و اورژانسي نسبت به عمليات امدادي هوايي اقدام كنند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان تصريح كرد: همچنين 2 موكب حسيني با هدف ارائه خدمات به زائران سالمند، معلول و نيازمند در نظر گرفته شده است.
وي افزود: امسال با موافقت جمعيت هلال احمر كشور 120 نفر از امدادگران خوزستاني به عراق براي خدمت رساني به زائران اربعين اعزام مي شوند .
در مراسم اربعين حسيني پارسال حدود 430هزار زائر از پايانه چذابه و 650هزار زائر از طريق مرز شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
پيش بيني شده امسال شمار زائران اربعين حسيني در مقايسه با پارسال حداقل 20درصد افزايش يابد.
7158/6002
خبرنگار: زينب فرحاني**انتشار: كبري آقازري