۵ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۳
کد خبر: 82709721
T T
۰ نفر
تحریم های آمریكا علیه حزب الله تجاوز به حقوق لبنان است

بیروت – ایرنا – فراكسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان ضمن محكوم كردن تصویب تحریم های تازه علیه حزب الله در مجلس نمایندگان آمریكا، آن را تجاوز به حق لبنان و مردم این كشور و سیادت آن و به منزله دخالت آشكار در امور داخلی این كشور دانست.

به گزارش ایرنا در نشست دوره ای فراكسیون كه عصر پنجشنبه به ریاست «محمد رعد» در منطقه «حاره حریك» در حومه جنوبی بیروت برگزار شد تحولات میدانی و سیاسی در لبنان و منطقه مورد بررسی قرار گرفت و درباره تنش آفرینی اخیر آمریكا و اسرائیل علیه حزب الله و محور مقاومت و نیز همراهی حكومت سعودی با این تنش آفرینی بحث و گفت و گو صورت گرفت.
اعضای حاضر در فراكسیون «شكست های آمریكا و اسرائیل و عربستان در برابر اراده مردم لبنان و سوریه و عراق و یمن» را علت اصلی «بغض و كینه آنها از مقاومت» دانستند.
این بیانیه افزود: دولت آمریكا با وضع قوانین خارج از سلطه و قدرت خود سعی می كند قیمومیت خود را بر كشورها و ملت ها تحمیل و خواسته های خود را به آنها دیكته كند. آمریكا با بدترین شیوه های دیكتاتورمابانه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و قانون هیمنه و تروریسم را به جای آن حكمفرما كرده است.
مجلس نمایندگان آمریكا روز چهارشنبه تحریم های تازه ای را علیه حزب الله لبنان تصویب كرد. این تحریم ها به عنوان متمم تحریم های سال 2015 است كه بر اساس آن هر گونه ارتباط مالی با حزب الله مشمول تحریم قرار می گیرد.
فراكسیون وفاداری به مقاومت تصریح كرد: آمریكا از این رفتار خصمانه كه آن را پشت نقاب قانون پنهان كرده قصد به زانو درآوردن لبنان و محروم ساختن مردم از رشد و توسعه را دارد و می خواهد چماق تهدیدها را بالای سر این كشور نگه دارد.
فراكسیون با هشدار درباره «خطرات تسلیم شدن» در برابر این سیاست ها خواستار مخالفت عملی با این رفتار آمریكا و صلابت هرچه بیشتر در برابر آن شد.
اعضای فراكسیون در بخش دیگری از بیانیه خود با ابراز «شگفتی» از برخی انتقادها نسبت به سخنان رئیس جمهوری ایران و متهم كردن ایران به دخالت در امور داخلی لبنان افزودند: این حمله ها از سوی كسانی است كه در تمامی موضع گیری های خود خواسته ها و تمایلات سعودی ها را در نظر می گیرند.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه پیش در مراسم بزرگداشت حاج «مصطفی خمینی» در تهران گفت: در عراق، سوریه، لبنان، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس كجا هست كه بدون نظر ایران اقدام سرنوشت سازی انجام شود و دلیل این شرایط آگاهی و وحدت ملت و هوشیاری رهبری است.
برخی از شخصیت های سیاسی لبنانی در موضع گیری های خود ضمن مخالفت با این سخنان، آن را نشانه ای از آنچه «دخالت» ایران در مسائل منطقه و لبنان خواندند، دانستند.
فراكسیون وفاداری به مقاومت افزود: حضور قدرتمندانه و اثربخش جمهوری اسلامی ایران در منطقه موجب لغو حضور دیگران نمی شود و لبنان در راستای منافع راهبری و رویكرد سیاسی خود واقعیت های خارجی را مد نظر داشته و نسبت به سیادت خود اهتمام فوق العاده ای دارد.
اعضای فراكسیون در پایان، انتخابات پارلمان را در موعد مقرر لازم الاجرا دانسته و ابراز امیدواری كردند كه مردم حضور گسترده ای در آن داشته باشند.
انتخابات پارلمانی لبنان قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی